DO RE MI

picture by me

 

Första skiddagen sen magsjukan. Skakig och darrig på benen, men det fick gå.
Jag har förövrigt börjat komma mer och mer överens med mina pjäxor. Har kommit underfund med att ett par nya pjäxor är som en ny vän. Först är man bekant med dem, testar sig fram, man har ofta olika fördomar om varandra men också förväntningar. Min nya vän tänkte säkert "usch fy fan vilka fula fötter, luktar gammal germknödel gör de med". Men nu har vi äntligen börjat komma överens och nu kan det börjas åka på riktigt äntligen.

 

Man märker förövrigt att magen är helt ovan med mat efter att man varit magsjuk. Eller ovan är väl inte det rätta ordet - skeptisk är väl mer passande. Har fått i mig en liten skål ris till frukost (så himla gott det är, vill alltid äta ris till frukost alla morgnar i mitt liv) och en halv barnpizza. Tror jag fick med hela kostcirkeln där ja, bra.

 

 

Åh, nu ska jag lägga mig i ren bäddad säng nyduschad med öppet fönster ut mot skidbacken där jag kan höra flera pistmaskiner förbereda backarna för en underbar dag i backen med strålande sol.

 

Steven King får följa med mig till sängs ikväll. Läs "Allt kan hända" av honom om ni inte redan har gjort det, vilket jag inte tror att ni har gjort.
Där finns 14 noveller av honom, skräck för det mesta. Efter att jag läst den första novellen i boken hade jag ångest inför att somna, på riktigt.
Tänk att vakna upp, helt förlamad, och märka att du är på väg att obduceras men ingen märker att du faktiskt lever?

Hej ångest.


Nu ska jag sluta hejda dig från att göra andra spännande saker. Godnatt!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som din mage redan omprogrammerats till kinastylish! ;o)

Önskar att vi var där med er men känns lite lite ok nu när vi kan följa här, känns nästan som man är med...

Gillar att du o dina pjäxor börjar närma er varandra... livslång kärlek kan va' trögstartad...

Hajjbe lajjbe!

2010-02-25 @ 15:02:41
Postat av: elno

sv: AWESOME är bara förnamnet! :D

2010-02-25 @ 18:45:56
URL: http://elno.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0