LET'S GET LIFTED AGAIN

det är mäktigt och helt hjärtekrossande hur kropp och sinne reagerar på en parfym som har varit känslomässigt länkad till sitt hjärta en gång i tiden. (och fortfarande är det, men det varken kan eller vill man erkänna eller tänka på)


helt plötsligt kan man höra hur hans pappas skratt lät eller komma ihåg vad det var för färg på badrumsmattan. hur det luktade i köket eller hur hans fingrar kändes mot ens revben.
hur tunga, djupa andetag och skratt i sömnen låter klockan tre på natten eller hur mjuk hud innanför en skrynklig skjortkrage luktar.
att hans tår var lite krokiga och hur vi alltid brostade tänderna tillsammans.



man kan riktigt smaka på det som var en gång i tiden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

parfymer är jättemäktiga och det är sjukt hur en doft kan koppla så mycket minnen

2010-02-17 @ 00:19:22
URL: http://pontusauren.blogg.se/
Postat av: emma widell

älskar hur du skriver, tyrmyr (:

2010-02-17 @ 10:57:21
URL: http://ewidell.blogg.se/
Postat av: hanna

"det är mäktigt och helt hjärtekrossande hur kropp och sinne reagerar på en parfym som har varit känslomässigt länkad till sitt hjärta en gång i tiden. (och fortfarande är det, men det varken kan eller vill man erkänna eller tänka på)"



så jävla taget ur mitt hjärta. vi tänker likadant, jag gillar det samtidigt som det är skrämmande hur en annan människa kan ha tillgång till mitt hjärta utan att ens anstränga sig.

du skriver så det skakar i mina blodådror. helt seriöst.



och det är som jag skrev om förut, bara en bild, en doft, en låt, ett skratt kan få en att faktiskt KÄNNA något man gjorde förut. om så bara för en millisekund.

det är märkligt hur hjärtat fungerar.



jag kommer skicka mitt lösenord till dig, för dig vill jag inte tappa. jag hoppas du inte vill tappas heller.



kram

2010-02-17 @ 19:19:54
URL: http://gockas.blogg.se/
Postat av: Camper

Gåshud, hej.

2010-02-18 @ 20:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0