NÄR SOLEN FÖRFLYTTAR SIG FÖLJER VI EFTER

 

Haruki Murakami är en av mina favoritförfattare. Han skriver så lätt och flytande samtidigt som varje textrad är fylld av berättande ord som i sin tur bildar dessa fantastiska berättelser om allt från tunna kjolar i en sommarvind, en genomskinligt vit hud i en fönsterkarm, helt omöjlig kärlek, rädsla för att bli förälskad, främmande öar i klarblått vatten och äldre män som kan tala med katter.

 

 

"Hon duschade, klädde på sig och satte sig åter i solljuset. Jag visste inte vad
jag skulle säga, så jag satt tyst bredvid henne. När solen förflyttade sig, följde
vi efter lite i taget. "


Kommentarer
Postat av: Anonym

du e sååå söt! det måste du ha efter din mama,

puss!



mama

2010-02-13 @ 17:37:58
Postat av: Fanny

ska köpa på mig de där böckerna, har inte läst någon av dem ännu

2010-02-27 @ 09:02:53
URL: http://magicmirror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0