TOKYO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Har suttit och funderat på hur jag ska kunna formulera i ord hur Tokyo känns på mina fingrar och smakar på min tunga. Men det går inte, jag kan verkligen inte alls.
Jag skrev några ynkliga utkast, men de blev alldeles för luddiga, ni skulle inte förstå. Därför blir det bara bilder från idag, jag kan verkligen inte samla mina intryck i ord.

 

Detta är min favoritstad på denna resan. Respekten för andra människor, lugnet på gatan trots att det är folk överallt, glädjen, kontrasterna i allting, allt, allt, allting.
Jag vill inte åka hem, jag är inte färdig här än.

 

Jag har tappat andan många gånger under dagen, det finns så otroligt många snygga killar här. De ser på mode på ett helt annat sätt och även om det ser ut som om de hittade kläderna de hade på sig bara precis bredvid sängen så kan jag lova att allting är noga uträknat.

 

Tjejerna har lagt ner massor av tid på sitt utseende och allting blir så klockrent utan att det blir för mycket, som det ibland kan bli i Sverige(kan jag tycka).
Sen har vi ju de unga människorna som klär sig extremt och lever för andras blickar, det är helt surrealistiskt och underbart att se.

 

Hamnade i en affär med second hand som var otrolig. Aldrig har jag sett en second hand affär så prydlig och välorganiserad.
Folk bugar åt en när man kommer in i en affär, eller kanske går in i en hiss, och man gör likadant själv - och det känns helt naturligt.


Staden glittrar utanför mitt fönster och i mitt huvud snurrar intryck från dagen.



I'm lost in translation

 

 


Kommentarer
Postat av: daddy malte

Kanon Tyra, fantastiska bilder och härlig text

2010-03-14 @ 23:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0