VI SJUNGER MEDANS HIMLEN GRÅTER

Nu är Siesta över för i år. Det var på många sätt strålande förutom vädret. All musik jag hörde ville jag äta upp, ville att tonerna skulle krypa in under skinnet på mig.

Just nu sitter jag här med lite ångest, bara lite. Vart tog maj vägen? Vart tog Siesta vägen? Mindre än två veckor till studenten...VA?


Hur ska jag hitta tiden att känna efter hur jag känner för nuet när nästan allting handlar om framtiden? Jag måste ta kontroll över den tid jag har, den tiden som bara jag äger, och göra någonting värdefullt med den och sluta planera inför framtiden hela tiden.
Framtiden är, och kommer alltid att vara, oviss för alla.


Det enda vi äger är nuet. Ingenting annat.

Kommentarer
Postat av: hanna

åh jag vet så väl hur svårt det är, att koncentrera sig på saker som händer nu istället för alla dagar vi kallar imorgon. men försök verkligen greppa tag i nuet och njut. särskilt av studenten! gud, jag njöt inte tillräckligt och nu tänker jag ofta på det, att fan vad jag skulle njutit mer. så njut. njut av allt du bara kan.

2010-06-02 @ 08:54:25
URL: http://gockas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0