LOVELY FRIDAY

nu ska jag försöka återberätta min fredag, så gott det går.

 

kvällen började med izakaya som skolan anordnat. så ett korståg med massor av människor(30?40?50?) gick från skolan vid klockan sex.

stället vi var på var jättelitet och jättemysigt. 4-5 stora bord och karaoke i mitten av rummet.

 

tror att det dröjde 10minuter tills någon satte igång med att sjunga, haha, så fint.

förutom alla vi elever så var det kanske fyra lärare med. en av dem kom fram till vårt bord strax efter att vi hade satt oss ner och frågade ”alla här är väl 20år.....? inge n som är under 20år.....? BRA!”

sen kom ölen. och massor av annat att dricka.

lärarna(lärarinnorna) drack och rökte cigaretter. alla var glada. alla dansade. alla sjöng.

allt var bra.

 

vid klockan nio var det slut och då fick alla dra vidare vart de ville.

jag hängde med ett stort gäng som drog vidare till ytterligare en izakaya. där hängde vi ett litet slag innan vi stack till shibuya för att sätta oss på beat café.

älskar det stället alltså. alltid helt smockfullt, rökigt och överbra musik.

har ingen aning om hur länge vi satt där eller vad klockan var när vi gick därifrån, men fan vad mysigt det var.

 

nästa stopp för kvällen var en klubb. första gången för mig och kaya, så vi hängde bara på daniel och nina.

och det var riktigt nice. inga bilder tyvärr. men det var trångt, svettigt, weird musik, flera våningar och närhet.

allra sista stoppet för kvällen var mcdonalds. det blev något konstigt med min beställning så jag fick en helt fucked up hamburgare med ”vanligt” kött, fiskburgare och sen bacon.

det var en upplevelse. tror det får bli den nästa gång med, hehe.

 

alla sov inne på mcdonalds också. överallt. såg en man vid toaletterna som stod och lutade pannan mot väggen och sov. resten låg med sina huvuden på borden. helt däckade.

 

sen tog jag första morgontåget hem.

 

fan vilken bra fredag jag hade.


Kommentarer
Postat av: marire

hurrafredag! elsker bildene - ser ut som du hadde det herlig! uhm, jeg bare ville si at jeg har lagt til bloggen din som link på min egen (i listen "likerlenker"). om du ikke vil ha det sånn, bare si ifra. ha en fin søndag!

2011-01-30 @ 12:04:21
URL: http://hoydepunkt.wordpress.com
Postat av: ida.

ser fint ut! Är det 20årsgräns på alkohol i Japan? Jag & en kompis ska nog upptäcka asien och australien efter studenten och ska förmodligen någon vecka till Tokyo då, vore tråkigt om man inte får undersöka nattlivet lite (vi är 19 då)

2011-01-30 @ 16:36:30
Postat av: Anna

ganska ny på din blogg! har själv gått i tankar om att flytta till japan och tokyo! hur hamnade du där? här länge har du varit där? vad gör du? berätta gärna gärna! :)

2011-01-31 @ 13:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0