TRAIN TRAIN TRAIN TUFF TUFF TUFF

mitt hus!


































Det känns som om vi inte gjort någonting annat än att åka tunnelbana idag. Fast det kanske vi inte har gjort heller när jag tänker efter.

Vi gav oss fan på att försöka lära oss systemet, tror vi lyckats ganska bra hittills.

 

Fick en japansk kompis idag också. En kvinna i 30års ålder haffade oss när vi stod utanför tunnelbanan och såg förvirrade ut och frågade om hon kunde hjälpa till.

Hon blev lika glad för att få hjälpa till som vi blev för hennes hjälp.

Det visade sig att vi skulle på samma håll så hon fortsatte att hjälpa oss. Jag berättade för henne att jag skulle stanna i Tokyo i sex månader och då blev hon jätteglad och frågade om vi inte kunde byta nummer och hitta på någonting någon gång.

Åh. Emiko hette hon. Svart lugg och resten i hästsvans. Lila manchesterkjol och beige jacka. Tror till och med att jag skymtade någon slags tandställning när hon skrattade.

 

Sen skildes vi åt och vi begav oss till mitt blivande boende. Vi hittade på första försöket och blev överförtjusta i hur det såg ut runt omkring. Som en liten ministad i den stora staden Tokyo liksom. Allting var yttepyttigt.

Tror vi räknade till 25 små restauranger i en radie på 50meter från mitt hus.

Nom.

Rummet var till och med större än vad jag trodde det skulle vara, hur det nu skulle gå till när det är 8m2 stort.

Men mer bilder på det när jag flyttat in dit på riktigt! Måndag kanske.

 

Åt lunch på ett fantastiskt ställe med relativt billig och underbart god mat. Har nog aldrig ätit så gott flied lice innan.

 

Resten av dagen tillbringade vi i Shinjuku tills mamma och jag skildes åt och jag skulle möta upp Emma.

Mission impossible.

Vi måste stått på totalt olika ställen, för inte fan möttes vi! Haha, helt åt skogen!

 

Tog tunnelbanan ensam hem mot hotellet igen. Eller, ensam var jag knappt. Massor av människor, och det var ändå bara lördag idag.

Och det är sant som det sägs, japaner sover överallt.

Men det var inte det jag skulle berätta nu, utan bredvid mig på tunnelbanan satte sig en bedårande tjej med enorma ögonfransar, gröna linser, ljusrosa tyllkjol och rosa handväska. Hon luktade bakverk. Hela hon luktade liksom konditori. Kan ha varit att hon hade tre cupcakes i en liten påse i knät, men är även övertygad om att det har med hennes tyllkjol att göra. Något som är så sött måste lukta gott.

 

Nya tag imorgon.


Kommentarer
Postat av: allie

älskar ljuset i dina bilder!

2011-01-08 @ 17:35:53
URL: http://alexandrastil.blogg.se/
Postat av: sandra.

din blogg är himla fin men jag är så nyfiken på vad du gör i tokyo, kan du inte skriva lite om det eller vidarebefodra mig till det inlägget eller så? kram

2011-01-08 @ 17:47:56
URL: http://rodeo.net/niotillfem
Postat av: marielle

Klollade runt bland bloggar och hittade din, vad roligt att bo i tokyo i sex månader. Vad ska du göra där? Jobba eller gå skola? :)

2011-01-08 @ 18:20:10
URL: http://www.nattstad.se/mariellelundstrom
Postat av: Nicky

Vad spännande att få bo i Tokyo. Lade till din blogg i listan på en gång, älskar att läsa om andra kulturer.



Jag måste bara fråg, vad är det för kamera du har?



Kramar från Tomelilla

2011-01-09 @ 09:07:43
URL: http://10eaststreet.blogspot.com
Postat av: Adelinn

sv: men åhå tack vad gulliga ni är!jag är jätteeeenöjd. :D



Hur har du det sötis?

2011-01-09 @ 14:39:09
URL: http://adelinn.blogg.se/
Postat av: Erika

fan vill också utomlands!

2011-01-09 @ 21:35:37
URL: http://collecting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0