FREE FALLIN

imorgon ska jag göra midterm-test. IGEN. trots att jag redan har gjort det en gång och klarat det så måste jag göra om det då jag har börja i ny klass.

 

den nya klassen verkar fin. jag sitter bredvid en amerikan med grov brytning, mitt emot en asiat som rapar och klappar sig på magen, på andra sidan har jag en filippinare som älskar att prata jättehögt och en engelsman som har vita höga strumpor, använder cykelhjälm och frågar hur jag mår på morgnarna.

tio killar och tre tjejer.

bara en enda svenska till förutom jag. i denna klassen är det bra mycket mer blandning än i förra då nästan alla var svenska förutom typ 4 stycken.

det är så mysigt att vara tillbaka i skolan igen. i måndags var första dagen och det kom 4 lärarinnor springandes fram till mig och kramade om mig och skrek VÄLKOMMEN TILLBAKA!!! GENKI DESUKA??!! <3333

 

jag har tänkt på det flera gånger, jag är så stolt över att få vara del av en så fin gemenskap som KAI japanese language school.


Kommentarer
Postat av: Dani

Förlåt, kunde inte läsa, ditt fel för att du lägger upp en bild på din rumpa..

2011-05-17 @ 19:22:53
Postat av: Melwa

Åh, det här låter så underbart... jättefint beskrivet. Hur mycket kostar det för dig att gå på den här språkskolan?

2011-05-17 @ 20:08:04
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/
Postat av: Tommy

Hej Tyra!

Följt din blogg ifrån och till, jätte kul att du kommit tillbaks till Tokyo nu!

Hur kommer det sig att du ville ha en skola med såpass mycket västerlänningar som KAI? Själv ska jag börja i en skola som heter Manabi, som ligger i Shinjuku distriket till hösten. Den ska ha väldigt stor majoritet av asiater vilket jag tycker ska bli väldigt lärorikt. Ha det gött!

2011-05-18 @ 00:05:43
Postat av: tyraelvira

hej tommy!

vad kul att du ska komma till tokyo!

det var inte så att jag VILLE gå på en skola med många västerlänningar, inte alls! men jag valde den skolan som har absolut bäst rykte om sig som språkskola här i tokyo, och då blev det KAI!

det är en fantastisk skola.



ska du också studera språket här eller?

2011-05-18 @ 00:43:08
URL: http://tyraelvira.blogg.se/
Postat av: Tommy

Jo precis! Ska studera språket, efter det kanske det blir tolk eller liknande. Satt som en tok i 1-2 veckor innan jag valde. Var inne Kai i början men blev Manabi efter många om och men. Hur är Shinjuku distriket overall? Kai ligger runt om där med vad jag förstått.

2011-05-18 @ 20:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0