CAUSE HE'S THERE FOR ME WHEN HE SHOULDN'T BE













all pictures from tumblr

jag har fått svårt för att skriva här inne. det är som om det ligger
en skrivspärr här. stop. tänk efter. vänta lite. se upp.
så fort jag låter fingrarna löpa fritt över tangentbordet bildas
det ord och meningar som jag helst vill hålla för mig själv.
eller bör. men det är det enda som skrivs.
för att sen raderas.

den åh så delikata linjen som svävar
tyst mellan det som är okej att låta alla
andra veta och det som bör ligga kvar hos
en själv. det är kämpigt och det är svårt att hela tiden
vara på sin vakt och akta fingrarna.
eller så är det bara jag som gör det svårt.
rädslan över att låta människor för nära inpå tar över.
samtidigt som det är det jag vill. kom här kom in så ska
jag visa och berätta.


om ängslan, rädslan och lyckan.

Kommentarer
Postat av: Hanna - Utanlikhet.

Så rätt! Det känns alltid som man måste tysta ner allting och det blir aldrig lika bra då.

2011-11-27 @ 16:07:09
URL: http://utanlikhet.blogg.se/
Postat av: amanda

du skriver helt underbart!

2011-11-27 @ 21:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0