MATSURI











my pictures

det har varit ett himla liv på min gata hela helgen.
det har börjattrumma hysteriskt runt klockan tio
på morgonen, för att fortsätta hela dagen fram
tills på kvällen. det har varit festvalfirande,
matsuri för fullt.

så i lördags tog jag med mig kameran och gick ner
på gatan precis nedanför mig. vägen hade stängts
av och folk gick runt med picnickorgar, filtar
och små barn under armarna.
vägen var upplyst med rosa rislampor,
och lite längre fram dansade massor av
människor till traditionell japansk musik,
uppklädda och väldigt lyckliga allihopa.

jag borde varit hemma och pluggat den kvällen.
istället satt jag på en ljummen trottoar med
en lika ljummen öl i skenet av rosa rislampor
och tyfonens avlägsna vindar virvlandes i
mitt hår.

Kommentarer
Postat av: B.

Fint :) Tror precis jag blev lite kär i din kväll.

2011-09-05 @ 20:55:02
URL: http://blommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0