FORGOTTEN GARDEN

 
 
 
picture 1,2 and 4 by me, 3 and 5 found on tumblr

nu 
pågår det en förändring
i luften 
i jorden
i träden ovanför mig
i rötterna under mig
och under mitt skinn
 
sommaren övergår sakta till en försiktig försmak på höst och aldrig
har atmosfären känts mjukare mot min hud

klockan ringer tidigt och jag smyger över trägolven i köket och 
blickar ut mot ängar dränkta i tjock morgondimma och undrar
om jag ska steget -
säga ord 
som kan lämna tillvaron i skärvor
 
skakar av mig tankarna
 
hänger kameran över axeln och tar min lillebror under armen -
går ut och smakar på den söta sensommaren istället
 
det löser sig
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Melissa

Tycker mig se likheter mellan din söta bror och Emil Jensen! Himla vackra foton Tyra, du är begåvad :)

2012-08-13 @ 00:15:25
URL: http://ausikts.blogg.se
Postat av: misteln / jennie

Åh. Vad vackra bilder.
Förresten så är hela din blogg väldigt vacker.

Svar: åh! tack snälla du, vad glad jag blir
tyraelvira.blogg.se

2012-08-30 @ 12:21:58
URL: http://misteln.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0