FOOD

 
"ska vi gå till stället bredvid skolan?" "ja!" - standardmeningarna varje dag efter skolan när
det var dags för lunch.
 
 
kommentar överflödig
 
 
åt sushi på ett av de bättre ställena i tokyo sägs det, i ginza låg restaurangen 
som serverade mig den godaste sushin jag någonsin ätit.
 
 
matmarknad
 
 
billig, flottig och fantastisk mat på en izakaya.
 
 
 
 
japansk, gudomlig, curry i daikanyama. ibland åkte jag dit (tog cirka tjugo minuter
sammanlagt) bara för att äta just denna curryn och sen åka hem igen. värt.
 
 
 
åt alltid den här typen av sallad hemma de första veckorna i månaden för att
lyxa till det lite. kyckling, ägg, avokado, bönsallad, rivna morätter, 
tomat, majs och stekt sparris.
 
 
matmarknad
 
 
 
 
 
koreansk pannkaksgrej MUMS
 
 
starbucks är alltid en bra idé
 
 
skumma drinkar och gröna bönor sena kvällar och nätter
 
 
mumintårta på min födelsedag
 
 
kräft gnocchi
 
 
fin sushi i tsukuba med miwas familj
 
 
pannkaksfrukost hemma hos miwa
 
 
 
skaldjurspasta
 
 
 
tempura = himmelriket
 
 
 
kinesiska knyten i yokohama
 
 
 
 
my pictures
 
mat mat mat MAT.
alltså dessa bilderna får mina smaklökar att skrika och magen att vråla.
jag har ätit SÅ jäkla god mat i tokyo. bor man i ett land så pass länge så hinner man
testa det mesta och GUD vad jag saknar det nu.
 
nom nom nom

Kommentarer
Postat av: Emma

JAG.DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR. Måste göra ett sånt inlägg. massa maaaaaaaaat. alltså fy fan vad vi käkade i tokyo xD äter typ hälften så mycket nu i sverige.

Svar: haha! GÖRT!!!! <3
tyraelvira.blogg.se

2012-12-12 @ 21:02:32
URL: http://emmacbengtsson.blogg.se
Postat av: Ada

fasen vad gott. bara ännu en anledning (av cirka hundratusen sådana) att ta till japan.

Svar: åh ja! maten är SÅ god, finns inte ens ord. mat från alla världens hörn också dessutom, bäst.
tyraelvira.blogg.se

2012-12-12 @ 21:10:57
URL: http://nowanditsnowhere.tumblr.com
Postat av: Emilia

Haha det här fick till och med mig att sakna den japanska maten lite. xD Speciellt sushi, tempura och cheesecake...!

Svar: nom nom nom!
tyraelvira.blogg.se

2012-12-13 @ 17:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0