KANSKE NÄSTAN LITE RÄDD







pictures from tumblr

ni vet saker man grämer sig för att göra. ta tag i, testa på,
sätta igång med eller kanske bryta av.
för mig är det att skriva. att våga och inte vara rädd för att
verkligen låta allt jag hittills bara lagt på hög i en vrå av huvudet
komma ut. berätta historier som vill bli lästa och skriva ord som
bara längtar efter dagsljus.
jag har redan satt igång. hittills är jag bara uppe i sexhundratjugoåtta
ord. men det är svårt och kämpigt och skrämmande.
för tänk så går det inte. tänk så blir allting bara skit och ingen vill
någonsin läsa. inte ens jag. och de historier jag kluttrat ner blir
förevigt bortglömda.

men jag måste försöka och jag måste
låta det ta sin tid och låta det vara obehagligt samtidigt som jag
tycker det är underbart befriande.

skriva skriva skriva

Kommentarer
Postat av: Hanna - Utanlikhet

Svar: Åh, usch. Vill inte att någon ska förstå hur det är. För det är jobbigt att sakna.



P.s älskar din blogg! d.s

2012-01-18 @ 13:56:41
URL: http://utanlikhet.blogg.se/
Postat av: B.

För flera år sedan skrev jag ett utkast på mobilen som sade: Skriv det.

I somras bytte jag telefon och det försvann. Any who, det var en påminnelse till mig själv att jag skulle skriva när jag var på botten. Oavsett hur djupt rotat någonting satt kunde jag alltid ta hjälp av orden. Det är fantastiskt att skriva. Jag har läst din blogg ett tag nu och fascineras av ditt språk. Min jord har torka just nu. Som nyårs-mål (inte löfte!) listade jag bland annat upp att jag skulle skriva mer. Få ut mer. Bara skriva. Egentligen skulle man ha en ledig helg utan några som helst planer och sätta sig ner med en kopp te och let it out. Lycka till :)

2012-01-18 @ 23:24:26
URL: http://blommar.blogg.se/
Postat av: Hanna - Utanlikhet

JAG VILL LÄSA!!!!!!!!

2012-01-21 @ 20:06:11
URL: http://utanlikhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0