ATT SKATTA SIG LYCKLIG

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
my pictures and from facebook

jag kan skatta mig lycklig.
 
jag har fått vara med om någonting fantastiskt. någonting som med tiden bara
växer sig större och större i bröstet och fyller mig med en mjukt varm känsla.
 
alla promenader hem från skolan med höghusen som ett eget himlavalv över huvudet.
snedda över stora övergångsställen, slinka in i små gränder och äta ramen och dricka öl.
gå till starbucks och sitta där i timmar efter skolan.
åka hiss längst upp till taket på mitt hus och bara sitta där alla höghus runt omkring,
bara andas. träffa vänner en sen sommarkväll för att
laga mat som vi äter på balkongen med fötterna hängandes ner mot gatan. 
eller ligga vid dammen där människor åker runt i små svanbåtar och dra in sötman
av körsbärsblommorna ner i hjärtegropen. 
träffa upp en klasskompis som är präst för att fira en filipinsk högtid i hans kyrka.
spendera timmar med att plugga, få ångestattacker och vilja åka hem men ändå
inte vilja vara någon annanstans alls. besöka tempel och lära sig hur man kastar
mynt, klappar händerna ett två två tre gånger och be.
bestiga ett isigt berg med en japansk vän iklädd foppatoffor. dricka öl sena nätter och
springa upp och ner i spelhallar och behöva vika sig dubbel av skratt och ren och skär
banslig lycka. dansa mig trött längs neonbelysta trottoarer  och ta morgonens första
tåg hem. läsa japanska snusktidningar och kikna av skratt och somna på tåg och
vakna tre stationer för sent. 
få familj och vänner på besök och visa staden och hitta överallt. skrika sig hes i 
karaokebås och göra sig förstådd på japanska med gubbarna på tågstationerna.
äta helstekta fiskar och testa alla nya drinkar på bästa och billigaste restaurangen. 
 
älska, hata och leva femton månader i tokyo.
mitt hjärtas stad. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmy

Å så underbart att få leva livet i Tokyo!!!

Svar: ja, det var helt fantastiskt. så lycklig över att jag beslöt mig för att bo där så pass länge!
tyraelvira.blogg.se

2012-11-19 @ 19:17:57
URL: http://enugglaimossen.blogg.se
Postat av: Ebba Molin

SV: Tack snälla!

2012-11-19 @ 20:39:38
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: Emma

hahahaha, blir nästan en liten tår där!

älskar den där hatkärleken man får efter att ha bott där så länge, man vill bara BORT och HEM men har ändå ångest av att man måste åka hem xD så konstigt.

fan, kan inte fatta att det är över nu. även om jag skulle åka tillbaka så har alla andra åkt vidare eller hem till sina länder :(

MEN vad vi än gör nu har vi alltid bott i tokyo och har världens bästa minnen därifrån <3

Svar: ååh saknar det SÅ mycket. speciellt nu de senaste dagarna. usch..men, kan ju alltid åka dit igen ju. det hade varit underbart.
tänk att vara där tre månader, typ mars april maj? DÖR.
tyraelvira.blogg.se

2012-11-19 @ 21:00:31
URL: http://emmacbengtsson.blogg.se
Postat av: Karin

Fantastiskt att en stad kan få en att känna så. Och den kommer alltid att finnas kvar för fler äventyr. Alltid.

Svar: ja, det är verkligen en obeskrivlig känsla. underbart.och tusen tusen TUSEN tack för ditt svar på mail! ska svara på det snart :) KRAM
tyraelvira.blogg.se

2012-11-26 @ 21:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0