LOVE WHAT YOU DO

 
pictures from tumblr

love what you do
do what you love
 
så jävla viktigt. att lägga sin tid och sin energi på någonting man brinner för,
eller för att någon dag kunna komma dit man drömmer om. 
 
 
det kliar lite i kroppen nu här på ön känner jag. visst, det är vackert och fint och
allt. jag har människor runt omkring mig som jag gillar väldigt mycket och jag får
skriva hur mycket jag vill. 
men kanske är det just det. det är så jävla bekvämt här att det börjar rycka i 
både ben och armar. jag längtar efter en riktig utmaning och press på att prestera. 
jag planerar och filurar hela dagarna på saker jag kan starta upp nu när jag ändå
har så mycket tid.
sälja lite bilder (society6), läsa franska, rita mer, kontaktat lite folk angående 
framtida skrivande mm. det gäller att ha saker på gång annars känner jag hur jag
förvandlas till ännu större mysboll än vad jag redan är. 
 
nu är det söndag och börjar bli sent. har varit ute och gått lite mer än en mil i helgen.
tittat på små stugor, fått vindbitna kinder och skaffat nya kompisar i form av
luggslitna kattungar på stora gårdar i farliga kurvor. ätit fallna äpplen och för
mycket pesto. kurat ner mig i sängar och soffor och tittat på filmer. plaskat runt i
ösregn i ett fredagsdeppigt kalmar och sovit fint och nära.
 
(jag L Ä N G T A R till nästa fredag då jag ska åka hem över helgen, klippa och 
färga håret, gosa med min familj, klappa hästar, tvångskrama katter och säga
du är det finaste till hunden som ser ut som en säl. sen är det snart höstlov och
då kommer emilia och hälsar på <3 och så ska jag, som jag har längtat så
himla mycket efter, åka och bo hos mormor och morfar ett par dagar.)
 
nu blir det sängen med min nya bok, hotellet i hörnet av bitter och ljuv.
(HUR fin titel?)
 
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0