ATT LÄMNA

 
 
 
 
 
my pictures
 
saknaden.
 
där i parken satt jag, på min sista dag i tokyo. spenderade hela dagen ensam.
jag är så glad att jag gjorde det, att jag tog mig tid, åkte till parker, åt god mat och bara andades. 
städade mitt rum när jag kom hem på kvällen, åt en bento från seveneleven och bara tänkte.
tvättade min svarta långklänning jag skulle åka hem i för hand och torktumlaren var full, så jag 
hängde den på tork i rummet. vaknade med jämna mellanrum hela natten av att det droppade ner
vatten på golvet. som en tickande klocka.
 
en vacker kvinna från agenturen jag ordnade min lägenhet genom kom dagen efter och tittade efter
så att jag hade städat. det gick så fort, hon ägnade en minut i rummet där jag bott längre än ett år
och sen fick jag lägga mina nycklar i hennes kupade hand.
min mage vred sig i det ögonblicket. 
jag ställde mig ute på trottoaren nedanför mitt lägenhetshus och väntade på en taxi.
vinden var så mjuk mot min kind och solen gömde sig nätt och jämnt bakom molnen. jag fick tag på en
taxi, en ung man hjälpte mig med väskorna och körde mig sen till shinjuku station.
vi åkte förbi en skola i mitt område och där blad från körsbärsblommorna föll stilla till marken. 
det kändes så symboliskt, det var dags att ge sig av.
 
väskorna var så tunga och jag var så trött. en vän hjälpte mig igenom spärrarna och upp på plattformen
där tåget till flygplatsen väntade. jag haffades av en kille som gick på min skola, hans mamma skulle
också åka till flygplatsen, jag kunde väl hjälpa henne hitta rätt och sådär?
det kunde jag, men helst av allt ville jag bara skrika var: fattar du inte att detta är min sista dag, jag vill
inte prata med någon, absolut inte en främling. jag åker härifrån och jag är förkrossad och förvirrad, snälla
låt mig vara.
en tågvakt kollade på våra biljetter och mamman skulle tydligen sitta någon annanstans, längre fram.
jag fick mitt lugn.
jag satte på mig mina glasögon(kunna gråta i smyg) och tog av mig min jacka. 
startade min ipod och lyssnade på bon iver hela vägen. försökte greppa situationen,
att nu,
 
nu åker jag härifrån.

Kommentarer
Postat av: S P R A L L I C E-fotografi och annat fint

Superfina bilder!

Svar: tusen tack!!
tyraelvira.blogg.se

2013-02-07 @ 15:48:25
URL: http://sprallice.blogg.se
Postat av: Diman Dilir

åh så fint

Svar: tack snälla <3
tyraelvira.blogg.se

2013-02-07 @ 16:14:04
URL: http://psremembermee.blogspot.se
Postat av: Sabina

Du saknar verkligen Japan, tänka sig hur det kan vara när man lämnar ett ställe. Har själv kännt på det även om jag inte var där mer än 3 månader. Men det räcker för att man ska känna saknad. Tänker fortfarande tänk om...
Jag funderar på att åka till Japan på språkskola, men om de är så jobbigt att sen åka, ja de vet jag inte hur man ska klara.
Ska du åka tillbaka till Japan någon gång?
Kram och all kärlek till dig och dina underbara texter om livet och allt omkring.
Peace!

Svar: ja det gör jag. eller kanske mer att jag längtar till att åka dit igen.åh, åk på språkskola! det är värt allt.. funderar man ens att göra det så ska man i alla fall försöka, det är värt det när man åker hem igen, trots att det är jobbigt och överjävligt.

jag ska absolut åka tillbaka. men då vill jag inte studera japanska, utan åka dit tre månader - helst mars, april, maj, och förhoppningsvis kunna skriva därifrån.

tack snälla snälla du! <3
tyraelvira.blogg.se

2013-02-07 @ 17:33:55
Postat av: ELIN

Tokyo. dit vill jag.

Svar: bästa staden. åh, åk om du kan.
tyraelvira.blogg.se

2013-02-08 @ 23:26:06
URL: http://elinpassanisi.blogg.se
Postat av: Viktoria

Jag känner igen mig precis i det du skriver! Det var precis likadant för mig när jag lämnade Japan. Det är helt galet hur mycket man faktiskt kan sakna ett land, och hur mycket alla som varit där verkar göra det. Hoppas du kan komma iväg dit igen sen :)

Svar: hur länge var du i japan?jag tror att japan, tokyo, lämnar så starka intryck. att bara alla kulturella krockar som både är förjävliga ibland men mest underbara gör det så speciellt. det är ju lite mer annorlunda än att åka till new york eller liknande storstad.
många av de jag pluggade med i tokyo längtar ihjäl sig, de vill tillbaka eller saknar.
så det är som du säger! jag hoppas också jag kommer dit igen, inom ett par år :)
tyraelvira.blogg.se

2013-02-08 @ 23:52:47
URL: http://dozingmind.blogspot.com
Postat av: vanessaljungdahl.blogg.se

Du tar väldigt fina bilder, så jag tycker att du borde va med i min foto tävling som pågår nu på bloggen där du kan vinna 200:- ! skulle bli sååå glad! :D

2013-02-09 @ 15:34:11
URL: http://vanessaljungdahl.blogg.se/
Postat av: Becka [fotoblogg]

Så otroligt vackra bilder. ♥

Svar: TACK! <3
tyraelvira.blogg.se

2013-02-10 @ 10:44:47
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Cassandra

ack denna vemodiga känsla.. jag bodde ett halvår på Kreta i Grekland.. jag saknar grekland varje dag, trots att jag vet att det är ett avslutat kapitel. fint skrivet!

Svar: jaa.. vet precis hur du menar! tusen tack <3
tyraelvira.blogg.se

2013-02-10 @ 10:51:01
URL: http://cassandra87.blogg.se
Postat av: Malin Aurora

<3

Svar: <3 <3
tyraelvira.blogg.se

2013-02-10 @ 13:51:36
URL: http://vildblommor.blogg.se/
Postat av: Jennifer Engström

Du har ett så vackert språk vad du än vill förmedla! <3

Svar: <3 tusen tack, det värmer.
tyraelvira.blogg.se

2013-02-13 @ 23:51:01
URL: http://ohginny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0