DET LÖSER SIG

 
 
 
my pictures, sofias picture
 
fredagspeppen. fredagslugnet. 
 
jag är, och har alltid varit, en väldigt lugn person. visst har jag mina stunder där jag dansar med
armar och ben i alla väderstreck och bara släpper alla hämningar och kör på, med blandade
reaktioner från omgivningen.
men jag menar lugn, i kärnan av mig själv. säker och trygg på något vis. och det har suttit kvar,
hållt i sig. men från i början av november förra året så släppte en del av det. 
det var nog en blandning av en hel massa av förvirrande saker. bland annat att jag kände att jag
var på fel ställe, jag ville inte vara på öland och gå skrivarskola. min kropp fungerade inte som 
den skulle och var på akuten två gånger och hann säkert med fyra eller fem besök hos olika läkare.
det var så frustrerande att känna att kroppen på något sätt svek, jag kände inte igen den.
jag började tvivla på framtiden. vad ska jag göra, hur kan jag bidra med någonting, och i så fall
vad? är jag bra på någonting som kan försörja mig? 
ska jag tänka logiskt eller följa mitt hjärta? är det okej att inte veta vad jag vill göra med mitt liv
när jag är tjugo år gammal? varför är jag i sverige? var i världen vill jag vara? överallt men inte här.
ska jag hoppa av min utbildning? 
en av mina nära blev sjuk. en av mina vänner sa att han inte älskade sin flickvän längre, men inte
vågade säga det till henne, bara till mig. någon från mitt förflutna gav sig in i mitt nu och försökte
göra sig en plats i all röra.
 
allting snurrade. det är fortfarande inte helt över. det snurrar fortfarande när jag ligger kvar i sängen
på morgonen, när jag vaknar två minuter innan alarmet går av. 
men idag ändrades någonting. lugnet, det där lugnet, är tillbaka. jag har saknat det så och nu är 
det tillbaka i hjärteroten. det ligger mjukt och samtidigt tungt och betryggande hos mig nu.
 
det löser sig. 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Fina bilder! Var är det någonstans?

Svar: tack du! det är i tokyo :)
tyraelvira.blogg.se

2013-02-01 @ 19:09:35
URL: http://softcotton.blogg.se
Postat av: Linda Johansson

men åh, älskar verkligen hur du skriver. har läst texten flera gånger om, du får fram orden på ett så fint sätt, vet du det?
och det gläder mig att lugnet har kommit tillbaka till dig, det är ett stort steg i rätt riktning.
och jag känner igen mig i det där om hur du tänker om framtiden, framtiden får mig att känna lite ångest i mitt hjärta. Kommer jag bli någonting? Kommer jag sluta i kassan på en mataffär och undra vad som hände med allt det här med att skapa och ha lust till att göra saker? vad händer då? men försöker att ta det som det kommer.
för trots allt, allt jag litar på är ödet. Ödet är min bästa vän och det kommer föra alla till där dom här hemma på något vis.
Du är fin, gillar verkligen din blogg.
kram kram kram!

Svar: ÅH TACK för din fina kommentar, underbart att få läsa såhär på morgonen. blir så glad för ditt beröm, tusen tusen tack.
det finns så mycket att fundera över och oroa sig för. det gäller som du säger att bara lita på att det kommer gå bra, och göra sitt bästa liksom.
DU är fin!!
TACK OCH KRAM!
tyraelvira.blogg.se

2013-02-01 @ 20:38:35
URL: http://linndajohansson.blogg.se/
Postat av: Emma

Men vilka fantastiska bilder! Och så himla skönt med lugnet. Men man behöver liksom stormen för att få lugnet.

Svar: tack snälla! och det är helt sant, det är endast efter stormen man verkligen uppskattar lugnet.
tyraelvira.blogg.se

2013-02-01 @ 21:14:04
URL: http://emmakarlsson.tumblr.com
Postat av: Ida

(Råkade nog skicka en tom kommentar först, förlåt)

Känner igen mig alldeles för mycket i det här och åh, jättefina bilder och så.

Svar: tack snälla du! vad glad jag blir för din beröm. tack <3
tyraelvira.blogg.se

2013-02-01 @ 23:09:20
URL: http://tradeskins.blogg.se
Postat av: Emilia

Åh så härliga bilder!
Svar: Tack fina du! (:

Svar: tack snälla!
tyraelvira.blogg.se

2013-02-02 @ 01:07:28
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: Mathilda

Sv: Tack så mycket!

2013-02-02 @ 11:27:34
URL: http://svartvitinuti.blogg.se
Postat av: Shan

Så himmla fina bilder! :DD

Svar: taaack snälla!
tyraelvira.blogg.se

2013-02-02 @ 19:50:52
URL: http://planetshan.blogg.se/
Postat av: Ulrika

SÅ FINA BILDER! och vad jag känner igen mig i vad du skriver.

jag är på plats i Paris nu om det är något du vill följa (även om jag långt ifrån skriver så bra som du). ska skriva in mig och ha test på skolan imån. nervös.

kram!

Svar: åååh så spännande!!! ska följa dig slaviskt och suga i mig varenda liten bit av paris du kommer dela med dig av, fantastiskt! åh.LYCKA TILL imorgon! jag håller alla tummar och tår för att det går smidigt och bra. nu ska jag läsa bloggen din!

tack för ditt fina beröm! KRAM
tyraelvira.blogg.se

2013-02-03 @ 16:53:27
URL: http://unoren.blogg.se
Postat av: Matilda

Vad skönt att komma till den insikten, att det mesta (eller allt?) faktiskt löser sig.

Svar: ja det är guld värt. det gäller att försöka hålla fast vid det när det känns som allra jobbigast dock, det är inte alltid lätt.
tyraelvira.blogg.se

2013-02-03 @ 21:10:23
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se
Postat av: Elli

Gud så vacker du är!

Svar: åh, tack tack tack!
tyraelvira.blogg.se

2013-02-09 @ 17:52:31
URL: http://mintext.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0