LÅT MIG VAKNA NÅGON ANNANTSTANS

 
my picture ©
 

jag försöker hålla om mig själv i sömnen. det vet jag för jag vaknar med fingrarna hårt greppande köttet på

mina armar. jag sover djupt. nästan för djupt. jag vill vakna. drömmer om att jag vill vakna,

men någon annanstans.

det finns en tjock, tung ensamhet inom mig just nu. dryg och klibbig som sirap. när jag försöker skaka

den av mig så drar den åt ännu hårdare. den gör stegen jag tar tunga och orden jag talar släpiga.

jag vill vakna någon annanstans.

 

jag vill gå och lägga mig och sova. sova tills att jag vaknar någon annanstans.

tills jag vaknar i en sensommar i

paris med hela hösten och vintern framför mig.

se andra platser och träffa nya ansikten. bo ensam på en gata

jag aldrig besökt och köpa vin jag inte kan uttala namnet på. höra ett språk jag inte

kan tala och byta en ensamhet mot en annan. så att den klibbiga sirapen byts ut mot

någonting som är enklare för mig att hantera.

 

för den där andra ensamheten, den kan jag hantera. det vet jag.

för det har jag varit med om förr.

 

men det här, det här klibbiga vill jag somna ifrån och sen få vakna någon annanstans.

 

/08-18.13


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0