FORTSÄTTNING

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
my pictures

åk till en park. vilken som helst. bilderna ovan är tagna från yoyogi, shinjuku gyoen
och ueno. gå in på en kombini (7eleven, family mart etc), köp allt gott ni ser,
ta tåget till en park, hitta en mysig gräsplätt, sitt ner och fortsätt sitta ner. 
något av det bästa som finns. på helger, speciellt på söndagar, är det extra mycket
som händer i yoyogi (säkert på andra ställen också, bara varit i yoyogi parken då).
folk sjunger, kastar frisbee, dansar, spelar teater, grillar och ja ALLT. ALLT händer
och man kan bara sitta ner och ta in allt liv runt omkring sig.
åh.
 
 
 
 
 
my pictures

åk upp högt, högt, högt upp någonstans. tokyo metropolitan government building
känns som en klassiker att åka upp i (nedersta bilden är tagen därifrån).
kanske lite turistigt, men för mig stängdes resten av världen av och allt tystnade
när jag stod där, med staden under mina fötter.
sen vill jag även att ni åker upp till new york grill. baren känd från filmen lost in
translation. jag har varit där två gånger (en gång ensam ((!)) ) och det är.. ja jag 
vet knappt vad jag ska säga. det är m a g i s k t. 
har man tur så spelar något jazzband medans man sitter där (då kostar det dock
ganska mycket mer att komma in), svävande över
staden som speglar sig i natten och så kommer man på sig själv med att vara
helt tårögd. 
 
 
design festa i harajuku. 
artister och konstnärer, japaner eller från andra delar av världen får ställa ut sina
verk här. där är 21 olika rum med olika saker att titta på. ofta kan man köpa
vykort eller målningar av konstärerna och där finns ett café och en bar också.
 
 
 
the lockup i shinjuku. 
ett HELT absurt ställe. man sitter som i små fängelsehålor, personalen stänger
en dörr med gallerfönster om en och så får man drinkar i provrör och annat
suspekt. och ja, just det. en gång i halvtimmen går det ett larm, "läskig" musik
går igång och personalen tar på sig masker och skrämmer SKITEN ur folk.
eller ja, jag blev i alla fall skiträdd.
 
 


 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: intergalacticanaphylactic

tack Tack TACK! Vilka bra personliga tips. Har hunnit avverka Daikanyama vilket var väldigt fint och annorlunda jämfört med resten av detta neon paradis. Ska försöka beta av hela din lista. Tack igen!

Svar: åh vad roligt att höra! hoppas du får en underbar vistelse och NJUUUT! kram
tyraelvira.blogg.se

2012-10-07 @ 06:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0