AUGUSTI SEPTEMBER 2011

 
 
augusti kom. jag åkte ofta in till harajuku och strosade runt bland de låga husen och
bara njöt av allt det vackra. designen, de trånga gränderna och butikerna.
många eftermiddagar gick jag ensam omkring i yoyogiparken och bara andades.
 
 
 
 
kollade på fyrverkerier tillsammans med tusentals andra människor en klibbig kväll.
åkte till ikea och föråt mig på svensk mat och fick ofta paket, vilket var så himla
fint, hemifrån.
 
 
 
 
gick på en hentai-fest i shibuya. om jag minns rätt var det en födelsedagsfest och det
var nog en av de galnaste nätterna.
 
 
 
 
följde med daniel som skulle hoppa bungyjump. åkte tåg flera timmar till minakami
gunma.
där var luften klarare, det gick att ta djupa andetag och bara njuta. naturen var helt
fantastisk, djupt gröna skogar och klarblått vatten. satt med fötterna i en varm källa
och gick på upptäcksfärd längs stigarna efter daniel hade hoppat och fått världens
rus.
 
 
 
 
MAT MAT MAT. shibuya sista dagen på lovet med wilma och shu. åt god italiensk
pasta, shoppade och gjorde purikura. 
 
 
 
 
firade inas födelsedag i shibuya. började på en bar med billiga drinkar där vi alla satt
runt ett stort bord med andra okända. sen fortsatte vi till en mario bar och spelade 
tvspel. sen började skolan och jag gjorde mig redo med nya block och pennor som skulle
ta mig igenom level 3.
 
 
 
 
pluggade pluggade pluggade kanji. bröt upp med daniel och försvann ut i natten och
grät i taxin på väg hem men från den dagen ändrades någonting.
 
 
 
 
sweets paradise med miwa, emma, sam, hiji och emilia. GALET ställe. gick dit flera gånger
men oftast för inredningen och inte för maten och kakorna som smakade hittepå.
 
 
 
 
började få jävulskt bra betyg, det lönade sig att verkligen ge allt. språker lossnade och
jag kände mig till och från stolt över mig själv. SKÖNASTE känslan.
 
 
 
 
åkte till ghibli museet med en grupp söta tjejer. en tyfon drog in över tokyo och våra
paraflax vändes ut och in. min gata kläddes in i rosa lampor och det serverades öl
utanför min mataffär och luften började bli svalare och jag njöt mer än någonsin.
 
 
 
 
sommarfestival nedanför mitt fönster. ännu en tyfon drog in över staden och vi blev
ombedda att stanna inne. shu samlade på pengar från hela världen och bar med sig
hela tiden. 
 
 
 
 
en födelsedagsfest som fick mig att både skratta och gråta och vakna och undra hur en
människa man trott man varit nära kan visa sig vara en total främling och såra en djupt och
hur man kan göra samma sak själv.
månen låg och lyste varmt över staden och gav tröst.
 
 
 
 
mat och ännu mer mat. en kväll åkte vi kors och tvärs över staden för att hitta alla
saker som behövdes till tacos. tio, tolv personer trängdes och åt tillsammans. vi avslutade
kvällen med att sitta på den minimala balkongen med fötterna hängandes ut över gatorna,
med vita moln cirkulerandes runt höghusen. kommer aldrig att glömma den kvällen. 
 
 
 
 
åkte till ueno zoo med skolan. det var en SÅ rolig dag. gjorde en film om den dagen, borde
kanske slänga upp den här. det var första dagen man kunde sitta ute och faktiskt inte störas
av temperaturen. jag minns hur vi satt på några stenbänkar, ansiktena riktade mot solen
och svala höstvindar smög förbi. jag sa "nu är jag sådär jävulskt lycklig som jag inte tål när 
andra människor är". (haha döm mig inte, vädret gjorde mig till ett monster)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: julia

fint!

Svar: tack :)
tyraelvira.blogg.se

2013-01-20 @ 00:20:56
URL: http://www.juliasvanqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0