BÖCKER ATT LÄSA

 
my picture
 
försökte ta en någorlunda vettig bild i ett försök att visa upp mina senaste böcker. gick sådär när
någon knackade på dörren och stal min uppmärksamhet.
 
Morgon i Jenin - Susan Abulhawa
En dag - David Nicholls
Little Bee - Chris Cleave
Känslan av ett slut - Julian Barnes
 
har ni läst/läser ni någon av dessa? jag är som sagt inne på Little Bee och jag tycker om den. 
det är en bra historia med ett intressant språk, med inslag av humor och nästintill vardagspoesi. 
i vilket fall, yey för nya böcker! 
 
utanför så snöar det så pass mycket att jag nästan inte ser huset mitt emot. stigen från matsalen till
villan var borta och vi famlade oss snöblinda fram genom pudersnön.
mars, vad håller du på med?

Kommentarer
Postat av: julia

jag har läst en dag. för mig va det en sån där bok man aldrig vill lägga ifrån sig. tog inte många dagar att läsa ut :)

Svar: mysigt!!!
tyraelvira.blogg.se

2013-03-21 @ 14:34:12
URL: http://juliairene.blogg.se
Postat av: andréa

En dag är riktigt fin!

2013-03-21 @ 15:22:51
URL: http://kaffehuset.blogg.se/
Postat av: Karin

Åh! Jag har läst två! En dag var, precis som skrivits, en sådan bok som man sträckläser. Tyckte att deras relation var fin och äkta. Och Morgon i Jenin var faaaaantastisk. Så bra skildring av många palestiniers öde. När jag hade läst sista sidan så var jag fylld av så många känslor på samma gång, sorg/ilska/uppgivenhet men alltsammans uppblandat med kärlek och hopp. I boken fanns några av de finaste beskrivningarna av kärlek som jag har läst! Åh, återkom med recension när du har läst :)

Svar: åh! nu ser jag verkligen fram emot att läsa!! återkommer sen :) <3
tyraelvira.blogg.se

2013-03-21 @ 23:12:08
Postat av: Alida

Såg filmen "one day" tillsammans med min pojkvän innan jul. Tyckte om den jättemycket. Köpte boken och tänkte att jag skulle läsa den.. har inte hunnit än riktigt bara. :)

2013-03-23 @ 17:23:17
URL: http://alidaelisabeth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0