DETOX KÄK

 
frukost. smoothie gjord på 2,5 dl babyspenat, 4 msk havregryn, 12 mandlar, 2,25 dl frysta bär, 1 msk
chiafrön, 1/2 tsk kanel och 4 msk vatten.
 
 
en till frukost. gröt gjorde på 4 mskhavregryn, 12 mandlar, 2,25 dl bär, 1 msk chiafrön och 1/2 tsk kanel, lyxade till det med kiwi.
 
 
smoothie + äpple imorse. 
 
 
snacks mellan lunch och middag (om nödvändigt), äpplen med kanel värmda i micron. UNDERBART.
 
 
snacks mellan frukost och lunch, hummus gjord på 1 dl spenat, 4,5 dl kikärtor, citronsaft, 2 msk olivolja,
en liten klyfta vitlök och 1dl vatten. åt det tillsammans med morötter och gurka. 
 
 
lunch/middags käk. gjorde denna rätten de flesta dagarna, tyckte om den mest. en "stir fry" gjord på
1 dl broccoli, 2,25 dl blandade grönsaker, 4msk quinoa, 1/4 avokado och 1/5 av ett tofupaket. 
 
 
my pictures, tyraelvira on instagram

såhär har min detox vecka sett ut på ett ungefär. började morgonen med ett glas varmt vatten med
citron i och ett glas med vatten och 1 msk äppelcidervinäger. åt långsamt och var aldrig
hungrig mellan måltiderna. drack 2-3 L vatten varje dag och 3-4 koppar grönt te. 
åt nästan samma sak till lunch och middag varje dag för jag tyckte om det så mycket. varierade
grönsakerna mellan broccoli, morötter, paprika och sparris för att inte tröttna. 
 
idag är min sista dag. har mått så himla bra av detta, varit så piggare än vad jag brukar vara-
vet nu att det beror på att jag ofta äter för mycket (ÄLSKAR ju mat) och därför får jag mina dippar
ett tag efter att jag har käkat lunch och middag. 
känslan av att vara mycket hälsosam vilar i kroppen och det känns fantastiskt. 
kommer inte återgå helt till det normala efter detta, nu när jag verkligen märkt en sån skillnad. kommer
inte fortsätta äta helveganskt, men kommer helt klart variera det med hur jag brukar äta. 
 
har som en riktigt go sidoeffekt märkt att kroppen ser lite annorlunda ut dessutom. magen är plattare,
(inga "food babys" som jag alltid får efter kolhydrater och laktos) och hyn känns överlag finare.
 
nu är detta bara fem dagar. men ibland är det allt som behövs för att bli av med det gamla och 
föra in det nya. 
har detoxat innan men detta var överlägset det bästa resultatet jag varit med om, med tanke på att
jag har fått äta extremt god mat och dessutom aldrig varit speciellt hungrig och sen resultaten. 
 
tjohej!
 
 

Kommentarer
Postat av: basebollivet.blogg.se

ååååååh så gott! :)

Svar: ja! mycket :)
tyraelvira.blogg.se

2013-03-17 @ 18:09:37
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Sofia

Är det någon speciell metod du går efter eller har du komponerat ihop det själv? :) Jag är sugen på att detoxa själv nämligen.

Svar: hej! jag utgick från en metod jag märkt var ganska hypad på instagram.http://staysharpbestrong.com/ - gå in där och läs mer! jag utgick från hennes plan som hon har lagt upp. testa!
tyraelvira.blogg.se

2013-03-17 @ 21:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0