IGENJULIGENJUL

 

Jag har haft en så himla fin, lugn och underbar julafton. Vaknade ovanligt tidigt och låg och drog mig riktigt länge i sängen tillsammans med julklapparna från strumpan, hoho. Efter en dusch, frukost och jättefin julklapp från pontis (åhpuss) så begav jag mig ut på en lång promenad i den snötäckta skogen tillsamans med några fina i familjen.

Kalle Anka fick jag inte missa för allt i världen, springa hem och starta teven var det som gällde och sen känna julvärmen sprida sig i kroppen.

 

Framåt klockan fem väntade champange och julgodisar och sen JULMATEN. Den är värd att skrivas med stora bokstäver, vill dö efteråt för jag kunde verkligen inte röra mig. Och verkligen inte andas heller för den delen.
Efter en stund började min lillebror studsa av rastlöshet och förväntan så det var bara att placera sig kring granen och börja dela ut julklappar.

Och vilka underbart fina julklappar jag fick. Fick så många underbara nya böcker, har inte ens räknat dem - tror det ligger fler kvar vid granen. Vilket är fantastisk fint för jag gör inget annat än läser om kvällarna, på bussen, tåget och andra lediga stunder nu för tiden.
När jag öpnnade sex and the city-boxen studsade jag av glädje och tyckte redan att detta var en helt ultimat julafton. Fjolligt och oemotståndligt. Sockervadd och allt annat rosa,sött och klibbigt.

 

+ filmer jag vill se

+ mobil jag har viljat ha (materiellkärlekja)

+ massor av annat fint

+ massor av kärlek från min kärleksfullafamiljpusspusspuss

 


Kommentarer
Postat av: hanna

det är alltid fint att få saker, men jag gillar även att ge. kärlek kan nog vara det mest dyrbara att göra båda två mer, ge & få. jag är glad att du får känna på det, jag kan bara önska att jag får det snart

2009-12-25 @ 23:07:26
URL: http://gockas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0