KINA - DAG 4

 

 

 

 

 

 

 

Lägg gärna märke till de skräckingivande stora räckorna på bild tre och den mycket dekorativa inredningen på stället vi fick massage på sista bilden.

 

Aldrig tidigare har mina bröst blivit masserade med havssalt av en kinesisk främling, förrän idag – men det kommer jag till senare.

 

Idag flög vi som sagt vidare till Qingdao där vi blev hämtade av en söt man som kallade sig för Bob. Bob jobbar för en av mammas leverantörer här i Kina som heter Ji. När kom till deras ateljé stod det tre jätteglada kvinnor och studsade upp och ner av lycka för att vi kom. De var jättenyfikna på mig eftersom de hört så mycket om mig från mamma och de tog så fruktansvärt bra hand om mig, speciellt Ji.
Jag blev så väl omhändertagen så att jag nästan kände mig obekväm. Redan i bilen på väg dit ringde Ji och frågade vad jag ville äta för mat när jag kom dit.

 

Det var otroligt kallt när vi satt och arbetade så Ji ville att jag skulle ha på mig hennes kappa för att inte frysa (jag hade redan en jacka och en stor halsduk). Hon vägrade ge upp så jag tog på mig den sen fick jag sitta på en 2dm hög dyna och hon höll mig under armen när vi skulle gå någonstans. Allt för att hon ville att jag skulle ha en så bra vistelse här som möjligt.

Vi satt och arbetade i princip hela dagen idag. Tog fram ett femtiotal antal mönster som ska bli bland annat kuddar som vi ska få se resultat av imorgon. Riktigt roligt att jobba med dem och se hur effektivt de jobbar, allt går så himla snabbt här.

 

Gick runt och plåtade i deras ateljé och blev helt pirrig i magen av alla tyger, prover och figurer. Hittade bland annat ett par morgontofflor som liknade en gammal pojkvän till mig, sjukt roligt och framför allt sjukt likt(hade ingen aning om att han såg ut som en toffla by the time, hade jag vetat det hade det nog inte blivit något).

När vi arbetat färdigt ville Ji bjuda oss på kroppsmassage. Mamma har varit på det förut, men inte jag så jag tyckte det skulle bli hur häftigt som helst.
Vi kom in i en foajé inredd enligt typisk kinesisk lyx – enorma speglar i guld, bubbelgumsrosa heltäckningsmatta, fejkade oljemålningar, ofantligt många konstgjorda blommor med massor av glitter och kristallkronor här och var. Två kinesiska tjejer ledde oss till ett omklädningsrum (Ji gick och fick ansiktsbehandling) där vi fick orange gummiskor (som var alldeles för stora för mig och som blev blöta inuti själva skon vilket resulterade i att jag fick ha alla mina tår utanför skon krampandes fast i kanten i försök i att hålla mig kvar någorlunda i mina laxrosa sandaler), handdukar och morgonrock.

 

När vi kom ut från våra små bås blev vi ledda till duscharna, detta rummet var faktiskt otroligt fint förutom statyerna i uppenbar fejkguld som stod placerade bland annat mitt i rummet bland murgröna.
Efter duschen trodde skulle vi bli ledda till våra rum där vi skulle få massage, jag och mamma i samma rum trodde jag – eftersom det var det Ji hade ringt och beställt.
Men tydligen blev det ändring och vi hamnade i vars ett rum.
- Okej, tänkte jag när jag kom till rummet, härifrån måste jag ropa riktigt högt om någon ska höra mina rop på hjälp.

Tjejen räcker fram ett liten tygrulle till mig när jag suttit ensam i rummet i några minuter och druckit min tomatjuice(drack upp hela av ren nervositet – satt i halsen) och visar (hon kunde såklart ingen engelska) att jag skulle sätta detta på mig. Vecklar upp den lilla rullen och inser att detta är en enorm papperstrosa som jag ska ha på mig under massagen. Bäst att inte tänka så mycket och bara sätta på mig den där blöjan tänkte jag och la mig på massagebordet.

 

Det börjar med att jag ligger på rygg och att jag får olja på benen, skööönt tänkte jag. Tills det kommer havssalt och river bort den lilla vita hud jag har. Men någonstans var det ganska skönt ändå.
Tills hon gjorde det under fötterna och jag brast ut i ett hysteriskt asgarv och rycker åt mig foten, men det orkar jag inte berätta mer om för jag skäms bara jag tänker tillbaka på det nu.
När jag sen vänder mig om och får mitt skin avskrubbat på framsidan av kroppen undrar jag hur hon ska göra när hon kommer ovanför magen och mycket mer än så hinner jag inte tänka förrän hennes händer förvandlar mina bröst till två saltstenar.
Mycket märklig upplevelse, kändes som en sjuk film. Men jag är glad att jag gjorde det för sen fick jag basta jättevarmt, duscha och bli masserad med olja efteråt. Min hud är numera len som smör.

 

Bor på ett nytt hotell dessa dagarna i Qingdao, Shangri-La, som är obehagligt fint. De tar så fruktansvärt bra hand om en på dessa hotellen så jag blir helt rörd. Öppnar ens taxidörr när man stannar utanför hotellet, springer fram och öppnar dörren när de ser att man är på väg in, tar upp allt bagage, håller upp hissen och frågar alltid om det är något de kan göra för en.
Det var en kille som tog upp vårt bagage till rummet ikväll och han var så söt, för han lyfte våra tunga väskor fast vi kunde gjort det själva – och blev helt röd i huvudet av ansträngningen och andfådd – men lika glad ändå.

 

Nu är jag uppe oanständigt sent igen men det gör inte så mycket. Jag tror jag går på någon slags extra energi om dagarna som jag utvinner från ren extas av att befinna där jag befinner mig.
Imorgon blir det att arbeta hos Ji hela dagen igen, åh så fint det ska bli.


Kommentarer
Postat av: emma widell

jätte kul att läsa om vad du har för dig, keep it up! och massa snygga bilder så klart ((:

2010-03-06 @ 12:37:55
URL: http://ewidell.blogg.se/
Postat av: Emilie

Åhh Tyra, låter helt fantastiskt. Nu är mitt mål i livet att också åka till Kina. Ska bara säga att du gjorde min dag med "Tills hon gjorde det under fötterna och jag brast ut i ett hysteriskt asgarv och rycker åt mig foten" HAHAHAHA aldrig garvat så mycket ensam. Kan tänka mig både din och hennes min ! HAHAHAHA du är SÅ söt Tyra. Saknar dig, hälsa Kina & Japan från mig :) ! <3

2010-03-06 @ 15:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0