KINA - DAG 8

 

 

 

'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Idag åkte vi runt tillsammans med Lisa och Andy och hans assistent (bara det att assistenten själv har en assistent) och chauffören i stor bil runt till olika showrooms för att titta runt för inspiration mm.
Jag tror att vi hann runt på 7 eller 8 stycken under dagen och rummen låg alltid högst upp i en byggnad utan hiss. Svettigt.
Vissa av ställena hade så fruktansvärt fula saker så jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta och såklart tog jag kort på allt det jag tyckte var fult, inte fint, så jag ska kunna titta tillbaka och asgarva. Sån är jag.

 

Jag tyckte jättemycket om att gå inne på fabrikerna/utanför rummen med produkterna för det var så vackert nergånget och slitet. Där fanns så otrolig många spännande miljöer att fotografera och jag fick hur många bilder som helst.

 

Vi stannade och åt lunch på ett femstjärnigt hotell som var helt tomt och smått obehagligt med typisk kinesisk inredning.
Vi fick ett eget rum som man brukar få och Lisa beställde alldeles för mycket mat, jag kan säga att jag lät bli att prova en del av det – som komagen t ex.
Men där var också mycket goda och intressanta saker som jag aldrig provat förut, som ångkokta jordnötter eller 1 cm tjocka/3cm breda, (bajs)bruna nudlar.

 

Vid halv sex tiden på kvällen var vi färdiga och då tog Lisa oss på en liten tour till gator med massor av små affärer med typiska sådana där kinesiska småsaker.
Denna staden är mycket mindre än de andra jag har varit i (fast att det bor några hundratusen här) och det är mer såhär man tror att Kina ser ut när man tänker på det.
De andra städerna jag har varit i kan man inte själv gå runt och strosa i, näst intill omöjligt. Städerna är så fruktansvärt stora att man måste ta taxi överallt och det ligger inte små affärer som här utmed gatorna utan där är det mer marknader eller (enorma)gallerior som gäller.


Denna staden är jag helt kär i. Den är full av liv och idag när vi åkte in mot stan när vi varit och kollat på fabrikerna kryllade det av barn och ungdomar i alla åldrar i skoluniform på väg hem från skolan, på cykel, mopeder, springandes, tjejer tillsammans i grupper om tre eller fyra hållandes i hand och skrattandes, killar som slåss med på skoj varandra på trottoaren och alla matställen längs vägarna är borden fulla av vita skoluniformer som äter stekt ris och kyckling.

 

På kvällen åt vi helt underbar sushi, åh vad gott det var.
Efter middagen hade Lisa bokat massage till oss så vi fick skjuts dit vid niotiden. När vi kom dit(mamma, Ingrid och jag) blev vi välkommande av en grupp av tjejer som bjöd oss på te och drog av oss skorna.
Vi fick vars ett rum och tjejerna förklarade att vi först skulle ta en dusch, sen skulle vi hoppa i en badtunna i trä och ligga där så länge vi ville och när vi kände oss klara skulle vi upp på massagebordet(allt detta fanns i samma rum)

 

När jag låg i badkaret kom hon och blandade i något i vattnet som gjorde att jag kände mig helt berusad när jag reste mig, kände mig ganska dum när jag slirade runt fram till massagebordet.
Såklart var det underbart skönt.
Det var helkroppsmassage denna gången med men jag gillade detta stället mer än det förra, kan ha att göra med att nu visste jag lite hur själva proceduren gick till och var lite mer beredd.

Rätt som det är när massagen börjar lida mot sitt slut och jag sover som en stock(typiskt) vaknar jag lite halvt av att jag får en mobiltelefon intryckt i örat. Eftersom jag redan praktiskt taget sov så förstod jag absolut i n g e n t i n g av vad som sades i telefonen. (Sen visade det sig att det var Lisa som ringde runt till oss tre och sa att hon hade betalt för 45 minuter rygg/nacke till, men det hade jag INGEN aning om just då med telefonen i örat och huvudet och kroppen i himmelriket)
Sömning som jag var sa jag bara; okej, okej, okej……………… och somnade om illa kvickt.

 

När jag vaknar nästa gång är det helt tyst i rummet och jag har ingen aning om hur länge jag har sovit(vet nu i efterhand att det bara handlade om kanske en kvart)eller varför tjejen inte är där och inte har väckt mig när det var färdigt. Jaja tänkte jag och hoppade upp och började sakta och sömnigt klä på mig igen.

 

När jag sätter på mig sista strumpan kommer tjejen in och tappar hakan.
- NOOOO!!!!! NO NO NO NO NOOOOO!!!!

Jag förstod rätt snabbt att det var någonting jag hade gjort fel. Så jag fick helt enkelt klä av mig igen och få de där sista 45minuterna och somnade igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0