TRO OCH HOPPAS ÄR ALLT VI KAN







1 me, 2 3 tumblr

lite livskoma.
vaknade med åska bakom pannbenet. åt en
onigiri och strosade runt i julpyntade kvarter.
en äldre, mycket kort kvinna, stod bredvid mig på
tunnelbanan. tåget svajade fram och tillbaka och
hon nådde inte upp till handtaget för att hålla i sig.
jag steg åt sidan så hon kunde ta min plats, där
handtagen sitter lägre. hon lös upp och sa thank u.
när jag gick av log hon och och nickade. hejdå.

det står fyra tomma koppar nedanför min säng.
vid foten av sängen ligger en hög av kläder som
nog skulle funka bra som saccosäck.
jag har bara ätit choklad och druckit kaffe idag.
ställt skrivbordet vid sängen. tänt totalt 9 ljus
och lagt mig i sängen med benen vilande uppe på
skrivbordet.
råkat sätta mig(för säkert tionde gången) på kontrollen
till min aircon så det nu återigen är en konstig
inställning jag inte kan göra något åt.
hasat runt i för stora strumpor och inte förstått
någonting.

sista, största provet på måndag. pluggat något idag?
nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0