SNOW

i torsdags efter skolan åkte jag med ett gäng till yokohama och chinatown.

det var väldigt nice och jag fick nostalgikänslor från när jag var i kina förra året.

vi åt en galen lunch som aldrig tog slut. men gott var det i alla fall, som alltid.

vi strosade mest runt i flera timmar innan vi beslutade oss för att åka hemåt igen. jag, daniel och anders var sugna på izakaya och så det fick det bli.

 

älskar verkligen den sortens izakaya som vi varit på nu de senaste gångerna.

man beställer mat och dryck som allt kostar 270yen(vilket är cirka 21SEK) från en datorskärm, beställningen far ut i köket och en stund senare kommer allt det man beställt.

hur bra idé? lönsamt för dem också, för man beställer massor också. gottigottgott.

 

sen gick vi till finafinafina beat café. satt mest och hade det fint ett flera timmar. träffade till exempel en jättesöt japansk tjej som började prata svenska.

hon tyckte svenska var det gulligast språket i hela världen, så därför hade hon börjat lära sig det.

vi satt mest och gapade. så galet.

 

vaknade vid lunch hos daniel och kände att jag var tvungen att käka tempura, det var det enda jag kunde tänka på.

så vi vandrade till stationen i snöväder(vilket var himla fint) och sen åkte jag ensam och käkade tempura. så mysigt var det. vad det har blivit av resten av dagen har jag ingen aning om. hade tänkt att jag skulle hinna med massor av saker, men ingenting har blivit gjort.

men så är det väl ibland antar jag.

 


Kommentarer
Postat av: Sunna Katarina

Haha japanska skyltar alltså, de är så knasiga ibland. Fina bilder!

2011-02-14 @ 04:22:29
URL: http://sunnakatarina.blogspot.com
Postat av: Stjärnmullvad

Dina bilder är så grymma!

2011-02-14 @ 21:09:54
URL: http://stjarnmullvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0