STACKED ON TOP WITH YOUR BROTHERS

lördag.

 

så fort jag kom innanför väggarna till mitt rum så rasade jag ihop i en liten hög.

helt utmattad.

 

igår var jag i ginza. sen shibuya, sen izakaya, sen beat café med daniel.

kom hem för några timmar sedan.

det enda jag ska göra ikväll är att ligga ner. känna och tänka efter.

 

jag behöver min ensamtid ikväll. helt ensam. man är alltid omringad av människor här. är det inte i en svettig tågvagn på morgonen så är det i klassrummet. på vägen till skolan får man slå sig fram bland människor för att ens kunna ta sig framåt.

om man tar sista tåget hem på natten är man omringad av hundratals människor. går man in på familymart spelas det en melodi så fort dörrarna öppnas och personalen skriker välkommen. går du in i klädesaffärer så ropar alla välkommen och sträcker fram en shoppingbag i ansiktet på dig.

hoppar man av tunnelbanan på vilken station som helst så spelas det en jingel och man befinner sig omedelbart i ett hav med människor som har bråttom.

 

missförstå mig inte. jag älskar det.

men jag behöver denna kvällen. jag behöver ensamheten och tystnaden. jag behöver finna lite av mitt inre lugn som blivit bortglömt sen jag kom hit.


Kommentarer
Postat av: julia

fasen vad fin du är

ta det lugnt ikväll och bara rå om dig själv.

<3

2011-02-05 @ 12:45:48
URL: http://juliairene.blogg.se/
Postat av: Dani

snygggggggggggggg

2011-02-05 @ 17:29:59
Postat av: Svenskan i nordnorge

Hejsan. Jag hittade hit för några månader sedan och följer fortsatt. Tokyo är en så sjukt spännande stad och jag tackar ödmjukast för dina bilder och din inspiration.



Jag tror du lider av intrycks-utmattning-över-tid-syndromet! Ut i natur/park/vatten/tystnad en dag, säger jag. Väl medveten om att där JAG bor just nu består av överflöd av magnifik natur, snö och stillhet..och mörker. Ett massa jävla mörker.

Här går jag in till lilla stadens bibliotek och cafeer för att få se och träffa människor i det hela taget.



Omvända världen för mig, jämfört med dig. Haha.



Keep it up! :)

2011-02-05 @ 21:47:19
Postat av: Ellie

Åhh, du är så himla fin Tyra!

2011-02-05 @ 22:04:25
URL: http://elliinor.devote.se
Postat av: marire

håper du nyter hjemmekvelden. iblant er stillhet det som trengs.

2011-02-05 @ 22:12:37
URL: http://hoydepunkt.wordpress.com
Postat av: Stjärnmullvad

Du är så söt.

Och man måste få ha tid för själv. Annars tror jag man blir knäpp.

2011-02-06 @ 17:18:27
URL: http://stjarnmullvad.blogg.se/
Postat av: matilda

kan man vara finare?

2011-02-06 @ 20:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0