FIRST DAY BACK

my pictures

igår var min första dag i tokyo på två månader.

 

resan hit var underbar, åkte med austrian airlines för första gången. hela personalen var klädd i rött och personalen var klädda helt i rött. två av killarna som var flygvärdinnor var underbart gay. de struttade runt i gångarna, log stora leenden och flörtade dessutom hejdlöst med varandra.

sen var planet dessutom inte ens halvfullt vilket betydde att alla i princip fick vars en rad med tre stolar att breda ut sig på.

 

tog en airport limousine in till shinjuku. men den stannade inte alls där jag trodde att den skulle, vilket också var där daniel skulle möta upp mig och hjälpa mig med väskorna.

den stannade på ett helt annat ställe som dessutom var ändstationen.

så där stod jag med 40kg+ bagage, i regnet någonstans mitt i tokyo. yrvaken.

fick slänga mig in i en taxi, sprang upp till rummet och fick äntligen kontakt med daniel (hade såklart inget batteri på min telefon).

 

sen satt jag där en liten stund i mitt rum. med öppet fönster, en kopp te i knät och fötterna på fönsterbrädan och kollade ut.

allt gick så snabbt igår, jag kunde inte ta in det alls.

 

resten av dagen ägnade jag åt att frenetiskt städa mitt rum.

kvällen spenderade jag hos daniel i hans nya lägenhet, så fin! och så mysigt!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Din blogg är fin, bara så du vet. Läser den så fort du uppdaterar och drömmer mig bort en stund.

2011-05-13 @ 12:41:08
URL: http://smark.blogg.se/
Postat av: Evelina

när du flyttade till tokyo hur fixade du lägenhet då? alltså genom vilket bolag eller sådär?

flyttar dit i augusti :D

2011-05-14 @ 11:24:52
Postat av: Melwa

Mraaaah, blir så avundsjuk att jag bara ramlar ihop och dör dör dör. Jag vill också bo i Tokyo! >_<

2011-05-17 @ 20:10:36
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0