SKINNY LOVE



my picture

långsamma dagar som skyndar förbi.
ska fylla kommande veckan med ett besök hos frisören och
försöka tämja det som växer på mitt huvud. måste även skriva
massor och läsa en del, men det gör jag gärna. planerar även
att åka till borstahusen en sväng och mysa med mormor och morfar.

min lillebror spelade skinny love av bon iver på gitarr för mig idag.
jag låg i hans säng och han satt i soffan framför mig. han bet sig i läppen
och koncentrerade sig, utanför fönstret var det nästan mörkt.
han hade sitt långa, lockiga hår samlat i en knut, ungefär som jag alltid har.
han log snett och började spela och jag började gråta. jag mindes det
ögonblicket jag fotograferade honom sittandes vid vattnet med en gitarr,
han var runt tio år och kunde inte ens spela. men bilderna blev fantastiska
och jag döpte dem till skinny love.

it's good to be home.

Kommentarer
Postat av: Utanlikhet - inte som alla andra

Jag blir helt tokig av dina texter. SLUTA. ALDRIG. SKRIVA.

2012-04-15 @ 23:19:21
URL: http://utanlikhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0