VINDENS SKUGGA



picture found on tumblr

"den dag hjärnan är mogen nog att förstå är såren i hjärtat redan för
djupa för att kunna läkas."

"iklädd en tunn, turkosblå bomullsklänning satt föremålet för mitt stormande
begär och spelade piano i det klena skymningsljuset som letade sig in genom
ett rosettfönster."

"den där varma, fuktiga sommareftermiddagen stal Clara Barceló mitt hjärta,
mina drömmar och luften jag andades."


har ni aldrig läst "vindens skugga" så bör ni. nu när jag, två eller tre år efter att
jag läste den, ser tillbaka och läser de små stycken jag har skrivit upp från
just den boken, inser jag hur mycket den gjorde för mitt skrivande.
den är fantastisk.

Kommentarer
Postat av: Utanlikhet - inte som alla andra

Handlar om? Skriven av?!

2012-04-29 @ 15:09:15
URL: http://utanlikhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0