13

 
 
my pictures
 
vaknade upp och kände att någonting var fel i kroppen. på det där sättet som man
inte riktigt kan sätta fingret på, men någonting är skevt. 
gråten trycker på bakom ögonlocken men man är egentligen inte ledsen, inte ledsen alls.
det varar hela dagen och allt man vill göra är att sova bort det. vilket jag försökte
under lunchen men det bara grävde sig djupare. 
jag har haft en jättefin dag utöver den där känslan. vi har samarbetat med konst ettan
och gjort en bok. det har varit inspirerande och jag har tyckt det varit kul. 
men det där känslan.
 
men jag kan skatta mig lycklig som har så fina vänner. som tittar på mig och verkligen
ser och verkligen frågar. och så har jag en herman som gnuggar sin vinterkalla näsa mot min
hals, ser mig med blåa ögon och pussar mig tills jag inte har någon luft kvar, bara skratt
och glädje. 
 
hur mår ni idag?

Kommentarer
Postat av: hanna

Jag vet inte hur jag mår men det är ok, för jag drömmer mig ändå bort hela tiden. Till retroblåa volkswagen bubblor, hjärtformade solglasögon och bara ben. Så det är okej med mig.

Bra att du är glad fastän den där känslan finns där.
Förlåt men åh, herman. Låter så sött.
Hur träffades ni?

Svar: det är bra att drömma sig bort, det gör allt enklare ibland och jag tror man behöver det.ibland i alla fall. jag drömmer hela tiden. om nästa höst när jag kommer vara i paris, om min tid i tokyo och ALLT däremellan.

herman är finast. vi träffades på folkhögskolan vi båda går på, bästa.
puss
tyraelvira.blogg.se

2012-12-13 @ 22:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0