VILL











my pictures

jag hade en så himla bra fredag.
jag gick vilse bland skyskrapor och små skruttiga hus tillsammans med
emilia. det var vårvarmt, runt femton grader och solen sken. vi gick i
ett par timmar, det var fantastiskt.
flera timmar senare mötte jag upp delar av min klass och spenderade
kvällen med att dricka drinkar och skratta.

när klockan slog sent och ögonen blev trötta drog vi oss hemåt.
det tog mig nog nästan en halvtimme att få en taxi. väl sittandes
i det spetsklädda baksätet av taxin så började jag gråta.
tokyo är så jävla vackert och så jävla underbart. det slår mig alltid
när jag åker taxi. man ser helheten och alla människor alla ljusen
och allt liv. det var långa köer så vi stod stilla i kanske en kvart
och jag kände en värme blandat med en känsla av hopplöshet.
min tid här i tokyo är snart slut. på riktigt.
det är tungt förvirrande och väldigt märkligt. jag vet ju ingenting annat
än mitt liv här, livet i en bubbla på andra sidan av jordklotet.

jag vill ju åka hem.
jag vill bara inte åka härifrån.

Kommentarer
Postat av: Emelie

De sista två meningarna. Klockrena.

2012-02-26 @ 11:53:05
URL: http://tokyo-kitsune.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0