LEARNING IS A TREASURE













my pictures

skolan började rulla på igen från och med idag.
första dagen är alltid värst. nya ansikten med tillhörande
nya kroppar som sitter i det nya klassrummet på femton stolar
runt omkring en. ett par nya ansikten som jag aldrig sett innan
och flera bekanta som kommer från helt olika ställen världen över.
estland. spanien. korea. indien. norge. sverige. canada. england. kina.

första dagen är alltid värst. alla tittar nyfiket på varandra och försöker
känna av stämningen. kort presentation om sig själv på japanska, lite
nervösa skratt och några menande blickar.
slänga fram tiotusen yen och betala för tre nya skolböcker som är
tyngre än alla de vi har haft hittills, tillsammans.
pustar ut när det äntligen finns översättning på engelska i böckerna,
vilket det aldrig tidigare gjort.

första dagen är alltid värst.
men vi fick den absolut mest underbara läraren, som jag har haft
priviligiet att bli undervisad av två terminer innan detta.
jag tror detta kommer rulla på ganska bra.

Kommentarer
Postat av: Nøve

頑張ってね!

2012-01-16 @ 13:41:02
URL: http://tokyonobe.blogspot.com
Postat av: Suss

Ja, vad gör jag inte? Just nu hetsturistar vi Kina från norr till söder, men i vanliga fall är jag volontärengelsklärare på en liten halvgömd skola i en lerig by. Otroligt roligt och konstigt egentligen. Förra året var jag hemma i Sverige och läste kinesiska, det var då jag började följa dig. Du verkar vara med om ungefär samma saker och samtidigt inte alls.

Din blogg får mig längta efter att sätta mig i skolbänken och lära så mycket mer.

2012-01-16 @ 13:52:44
URL: http://susanna.klister.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0