EN/TVÅSAMHET









pictures from tumblr

det med ensamhet slog mig. med tvåsamhet och med en ensam tvåsamhet.

att vara den mest ensamma individen som någonsin funnits fastän man
har någon som ligger bakom en. med armarna runt och som säger
jag älskar dig.
ensamheten som kryper sig in i tvåsamheten. som istället för att bygga broar
gräver en grop. spänner upp snubbeltråd och lägger ut fälleben.
man förstår inte varför man kan vara så otroligt ensam trots att man är två.
man gråter om nätterna undrar vart det gick fel. när började man kvävas av
någon annans närvaro. förakta ord beröring och blickar från någon som bara
vill visa sin kärlek.
fullständigt bryta ner någon på grund av sin oförståeligt starka ensamhet.

jag kan fortfarande känna det två ton tunga trycket över mitt bröst och hopplösheten
som väckte mig likt starkt morgonljus en bakfull söndagsmorgon varje morgon.
paniken varje gång mobilens vibrationer gick av och hur jag önskade att det
inte var från honom och hur jag för allt i världen önskade att jag bara fick
vara ensam och inte två.

ensamhet och tvåsamhet.

Kommentarer
Postat av: Hanna - Utanlikhet

Igen; fy vad vackert.

2012-03-05 @ 19:37:40
URL: http://utanlikhet.blogg.se/
Postat av: linn

alltså åh vad vackert

2012-03-09 @ 19:04:44
URL: http://grodprins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0