STILL DAYLIGHT COMES BACK





pictures found on tumblr

en sen och långsam dag. läste igenom ett par papper jag fått av skolan.
om förberedelser inför att åka tillbaka hem till sverige. vad som ska lämnas
tillbaka, skrivas under och vinkas farväl.

when you return to your home country after living in japan for a long time,
you may encounter reverse culture shock. it's because you are adapted to
japanese culture very well. you may feel low and/or depressed, but let's
remember how it was when you started studying in japan and accept reverse
culture shock in a positive way. times solves the problem, so be patient


... stod det på en av sidorna.
redan nu vet jag hur det kommer kännas. för jag har redan gått igenom det.
för ett år sedan. dock var det på ett annat vis och mer upp och ner men jag
vet. jag vet.

och alla tröstande ord blickar och omfamningar i världen får inte det att bli någonting
annat än vad det just är. ett långsamt utdraget farväl av en kärlek man både har
älskat hatat och förundrats över.

det är ingenting annat än vad det just är.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh, tack så mycket :D du med :)

2012-03-04 @ 12:30:45
URL: http://withheartshapedbruises.blogg.se/
Postat av: Hanna - Utanlikhet

<3

2012-03-04 @ 12:33:49
URL: http://utanlikhet.blogg.se/
Postat av: Emelie

helt knäppt att man blir förvarnad för en kulturchock när man kommer hem. jag flyttar till japan i mars men har varit där förut, så jag vet var jag har att vänta, i alla fall första månaden. längtar mest tillbaka dit. sverige är ett fint och bra land på många sätt, men är man ung och nästan ensam känns det som om det vore bortkastat att inte se resten av världen innan man fastnar någonstans. det är så lätt.

2012-03-04 @ 18:10:02
URL: http://tokyo-kitsune.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0