EN SÅN SÖNDAG

 
 
 
pictures from pintrest
 
 
sitter och gungar i min skrivbordsstol till de ljuva tonerna av detta.
fantastiskt hur man själv kan välja vilken musik man vill fylla ens egna liv med.
 
denna söndagen har varit två veckor lång och nu snart ska jag försöka vända
den till en måndag. jag längtar redan till den där runda jag har lovat mig själv
att gå varje dag i två veckor. tio dagar to go.
den är fantastisk. sex kilometers total frid. öppna fält, gråa skyar, stora gårdar,
sällskapssjuka katter som strövar runt, ibland en traktor som tuffar förbi och
så jag. ljudet av asfalt som sakta går över till grus under mina skor och
vindarna som nästintill smärtar mina kinder. pulsen som sjunker och stiger,
andedräkten som smyger ur munnen likt dimma. 
men framförallt det där lugnet. 
det där lugnet och alla de idéer som kommer till mig.
 
det är värt allt dessa kalla novemberdagar. 
 
godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0