ATT ÄLSKA ETT HUS

 
 
 
 
 
my pictures

några detaljbilder från huset jag vuxit upp i. 
ett hus jag älskar så ofantligt mycket. mitt fyrkantiga rum med den röda väggen
som tycks locka in både familj och vänner att slå sig ner, slå sig till ro och 
bara vara. det mörka trägolvet i vardagsrummet och hur det låter under fötterna 
när man går över tröskeln till köket. de ljusa taken och hur ljuset faller in över 
vårt enorma köksbord. det faktum att det alltid är svalt där inne gör huset till en
fristad på somrarna och om vintrarna värms vi upp av öppna spisar. 
lillebrors skateboards i hallen och pappas skjortor hängandes över byrån med 
porslin i köket. mammas alla vaser och krångliga, spretiga växter som hon köper
just därför.
ljudet av en trött hund från grovköket tidigt på morgonen och hur rören i huset 
knäpper på vintrarna på grund av kylan. mitt fönster som sväller på sommaren
som därför nästan alltid får stå öppet. den ofantligt bångstyriga växten som hänger
över verandan utanför hallen så att man får böja sig ner för att över huvud taget 
komma in. 
 
så mycket kärlek inom dessa väggar.
så mycket kärlek. 

Kommentarer
Postat av: nathalie

åh, vad fint!

2012-10-17 @ 13:04:00
URL: http://likebeatinghearts.devote.se
Postat av: Skoog

Älskar också ert hus! Bästa huset att vara i när man var liten :)

Svar: amen! GULLHUE. vad glad jag blir när du säger så. PUSS
tyraelvira.blogg.se

2012-10-17 @ 14:30:09
Postat av: CJ

Såg din kommentar om kameran, maila mig! :)

Svar: har slängt iväg ett mail nu! :)
tyraelvira.blogg.se

2012-10-17 @ 18:31:06
URL: http://cjs.blogg.se
Postat av: Andersson

Ja, alltså, lätt mysigaste huset att vara i. Speciellt när vi fick smyga ut och hämta de magiska isglassarna! :)

2012-11-01 @ 08:19:44
Postat av: Adelinn

Men gud vad fint! ett sånt hus vill jag ha!

2012-11-04 @ 11:36:45
URL: http://adelinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0