FEM SAKER MED TOKYO

jag sa att jag skulle tipsa om fem saker om tokyo. sånt som ligger nära
hjärtat. kan säga att jag satt med tårar i ögonen när jag letade upp bilderna.
jag tar två tips idag, för jag kom nyss från en bokklubb där vi bara diskuterade
bra böcker så jag blev så sugen på att läsa och klockan är mycket och jag är
trött och har dessutom inte gjort min läxa FAN.
puh, 
here we go.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
my pictures

bilderna ovan är tagna på ett ställe som heter daikanyama.
för att komma dit åker man till shibuya och byter tåg där, det är bara en
station därifrån. (minns inte vad linjen heter nu, men jag hittade det på google
innan så det är enkelt att söka på). daikanyama är helt klart ett av mina 
favoritområden i tokyo. det är avskalat och lugnt, men samtidigt väldigt modernt
och med en annan slags puls än i t ex shibuya. byggnaderna är låga,
arkitekturen är spännande, affärerna är väldigt moderna och coola mm. 
där finns extremt många mysiga caféer, t ex ett pannkakscafé där jag åt
alldeles för många gånger. ligger vid järnvägen, en vit byggnad där man sitter
på andra våningen med panoramafönster. SÅ GODA PANNKAKOR.
tipsar även om att äta på Sign om man är i daikanyama.
det ligger precis vid utgången från stationen, vid utgången som är rakt fram
när man kommer från shibuya. de har JÄVULSKT god mat där.
jag rekommenderar deras gnocchi och deras japanska curry.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
okej detta är fantastiskt.
åk till shibuya, gå till tokyu hands, och ännu lite längre bort, man ska gå
tills man tror att man är helt fel ute och på väg mot utkanten av staden nästan.
men innan dess svänger man upp till höger. i en uppförsbacke ligger det ett
antal väldigt mysiga restauranger, och den bästa av dem alla heter and people.
första gången jag var där var jag nära att gråta, det var så fint och fantastiskt.
ovanvåningen (restaurangen) går helt i vitt. det hänger vita tyger från taket som
skärmar av de olika borden, det hänger nakna glödlampor från taket, ljus i 
varenda hörn. mysig musik som spelas och en stor balkong invirad i färgade 
lampor och klängiga växter. och maten sen... det är relativt billigt att äta där,
deras drinkar är underbara och deras efterrätter........
på nedanvåningen ligger deras bar som går HELT i rött.  
har man tur så får man sitta i små kojor, en bit upp i luften bland rosa tygstycken,
guldramar och ljuskronor.
gick hit en gång i veckan i våras. bara det säger väl allt.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Ahhh. Jag tror att jag kanske träffade människor som du känner sist jag var i Tokyo?! Och de tog mig till And people! Det var nog det mysigaste stället jag besökt i Tokyo hittills. :3

2012-10-03 @ 00:03:43
Postat av: Emma

hahahah alltså jag älskar att vi har exakt likadana bilder från daikanyama från samma vinklar. arkitekt-studenterna dokumenterar.... och and people... gud

2012-10-03 @ 11:57:13
URL: http://emmacbengtsson.blogg.se
Postat av: Liiitza

VILL DIIIIIIT

Svar: åk åk åk !
tyraelvira.blogg.se

2012-10-04 @ 00:18:53
URL: http://www.liiitza.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0