TID

 
 
my pictures

jag har tänkt på det här med tid. hur den springer förbi och inte väntar på någon. 
hur en helt plötsligt står stilla och ser tillbaka på vad som varit och kanske glömmer vad 
är och vad som väntar.
 
är du samma människa som du var för fem år sedan? vad har förändrats? 
hur?
genom erfarenheter och tid? du skalas av. lager för lager. 
bygger upp nya murar där det tidigare inte behövts. du bränner dig och drar dig tillbaka. 
får mersmak och jagar efter mer. 
 
kanske känner du ett lugn där det tidigare brann en längtan och kanske känner du nu en hunger
du tidigare inte visste fanns. saknar du någonting som låg hos dig tidigare? 
 
är du samma människa som du var för fem år sedan? 

Kommentarer
Postat av: captivatedminds.blogg.se

Allt har ändrats fast allt är samma sak.

2013-04-06 @ 14:47:28
URL: http://captivatedminds.blogg.se/
Postat av: Linnéa Thell Jansson

Älskar bilderna , sjukt coola !!

Jag har tänkt på det här med tiden, för ett tag sedan så tyckte jag att jag hade för lite tid, hann aldrig med någonting utan jag satt bara och pluggade.. För någon vecka sedan gick min mormor bort och efter mycket tårar och djupa texter har jag kommit fram till att uttrycket "jag har inte tid" är så hemskt. Tid är ju allt vi har, och att vi faktiskt ska ta vara på den !!

kram :)

Svar: så fint! och så väldigt väldigt sant. man har tid för det man gör tid för liksom. väldigt viktigt att komma ihåg det där. beklagar att din mormor har gått bort <3 kram
tyraelvira.blogg.se

2013-04-08 @ 19:52:18
URL: http://linneajthell.blogg.se/
Postat av: hannah

tål att tänkas på..

hörde någonstans att man fått
lite [vacker] sorgkant när man
blir 40.. har sex år till på mig,
men tycker nog att den satt sig
lite redan. men det är ’volangig’
& bitterljuv, den där kanten.. det
är fint.

kärlek till Dig,

hannah

Svar: vad vackert..kan tänka mig att kanske varje ålder, 20, 30, 40, 50 ~
har sina sorgkanter. att man får dem för man blir lite kantstött av saker och ting
man tvingas gå igenom.

men visst är det något vackert i det också, livet liksom.

stor kram!
tyraelvira.blogg.se

2013-04-08 @ 20:30:09
URL: http://honeypielivingetc.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0