MAJ JUNI JULI 2011

 
jag spenderade större delen av mars och hela april hemma i sverige.
mitt rum var en katastrof. ägnade flera timmar åt till att städa och kände ett sting av
någonting som gjorde mig olycklig, trots att jag var så lycklig över att få vara tillbaka,
då jag hade varit borta så pass länge (och varit så pass.. inte bra) i
japanska när jag åkte därifrån fick jag hoppa
in i en ny level 1 som hade startat och som nu var inne på sin andra månad.
jag minns dagen i den nya klassen så tydligt, alla tittade nyfiket på mig och jag sa fel
saker flera gånger. brevid mig satt en man jag först tyckte verkade lite crazy, men som
sen visade sig bli en av mina goaste vänner i klassen. 37åriga charlie, prästen från
philippinerna.
 
 
 
 
maj fortsatte och jag började plugga på riktigt. fick in en bra studieteknik och kände
att jag var på rätt väg. det var även denna månaden (kan har varit juni?, rätta mig om jag
har fel emilia!) som jag träffade emilia för första gången som skulle flytta in i samma hus
som jag, våningen över. finaste tjejen och jag är så glad för henne.
jag spenderade mycket tid uppe på taket och beundrade alla solnedgångar och undrade
vad det var, utöver den fruktansvärda värmen, som gjorde mig så olycklig.
 
 
 
 
fick ordning på mitt rum. LÄTTNADEN. älskade det där lilla, lilla rummet. 7,5 m2 stort
var det, men fyllt med så mycket kärlek och mening för mig. 
 
 
 
juni kom och värmen blev, om möjligt, ännu värre och kvävande. drack många öl sena
nätter och åt många gröna bönor. gatorna var som vanligt fyllda av folk och staden 
kokade redan åtta på morgonen. 
 
 
 
midsommar kom. spenderade den dagen i yoyogiparken med japaner och svenskar.
vissa hade tagit med sig choklad och annat från ikea för att försöka få en lite svensk
stämning i det hela. jag höll mig till min sushi och så fångade vi röda småkryp och 
gjorde mänskliga pyramider.
 
 
 
nästan varje dag i kanske tre veckor åt jag exakt samma sak till kvällsmat. jag hoppade
av tåget, gick om hörnet till det lilla hålet i väggen som sålde sushi, köpte min 
favoritlåda, gick hem och kollade på serier och åt/pluggade. 
åkte till disneyland men var så frustrerad över att jag fortfarande kände av hugg av
någonting som gjorde mig olycklig.
direkt när jag kom hem från skolan på dagarna så slängde jag av mig alla kläder i ren
panik och skruvade upp acn på max och la mig på sängen. hettan och luftfuktigheten var
INTE min grej.
 
 

 
juli kom. åt massor av god mat och var ute mycket på kvällar och nätter. kände mig
bättre och bättre i skolan men olycklig kärlek drog ner mig en hel del.
skolan hade ett izakayaparty med karaoke och det var så himla kul och mysigt. 
speciellt när lärarna röker hej vilt och beställer in mer och mer alkohol och dansar
dansar dansar. 
 
 
 
gick långa promenader i mitt område och beundrade underbara målningar som hängde
utanför ett dagis. fick rosor men grät flera kvällar i veckan. 
skolan anordnade ännu en fest med massor av mat och dans.
gick runt i shibuya som låg och glittrade i neon under mjukt sommarregn. 
 
 

Kommentarer
Postat av: emma

Vad hette kameran du använde här? Jättefina bilder! Blir så sugen på att fara och plugga japanska efter gymnasiet nu...

Svar: här använde jag min canon g12 ! supernice :)gört !!!
tyraelvira.blogg.se

2013-01-16 @ 18:24:20
URL: http://molnillusioner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0