KINA DAG 2

 
dag två var mamma ledig så vi bestämde oss för att åka till förbjudna staden. här står en 
hotellnisse och vinkar in en taxi till oss. något säger mig att han har fått ta över kläderna från någon
som var lite längre än honom.
 
 
 
det var sanslöst vackert. så enormt och så mycket historia. massor av turister men inte så många
västerlänningar. vilket resulterade i att jag blev stoppad två gånger, en gång av en familj på mormor,
dotter och barnbarn och en gång av två killar i tjugoårsåldern för att ta bilder tillsammans med dem.
undrar om jag sitter i något fotoalbum nu på andra sidan världen.
 
 
 
jag hade mitt teleobjektiv med mig, vilket var perfekt. när vår guide pratade med mamma om
alla historier så gick jag omkring och zoomade in människor.
 
 
 
 
 
 
 
 
efter det så åkte vi till en stor marknad. där gick vi runt i flera timmar och tittade på allt från pärlhalsband
till dunvästar. högst upp i byggnaden fanns det en tyst och lugn matavdelning. där satt vi en stund
och pustade ut medan vi åt vårrullar med nudlar och grönsaker.
 
 
 
på kvällen åt jag mina första skål med udonnudlar med tempura på toppen.
udon är extra tjocka nudlar gjorda på vete. 
var lite tveksam första gången jag åt det, men lärde mig älska det under min tid i tokyo. 
på seven eleven fast det nämligen färdiga skålar med udon att köpa. bara att slänga in i micron,
det var absolut bästa bakismaten med den salta buljongen och kolhydraterna som lugnade ett snurrande
huvud. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hannah Larsson

Så jädrans vackert. Vill resa resa resa. Himlans fint. Blir lite kär i den där lilltjejen i blommmig jacka, smälter.

2013-04-01 @ 02:12:08
URL: http://hannahlarsson.com
Postat av: j u l i a

åh vilka fina bilder! tycker kineser är så söta på något vis :O
SV; Jaa verkligen !:)

2013-04-01 @ 09:32:30
URL: http://barajuliiaa.blogg.se
Postat av: Linnea

Jag är adopterad från Kina och har varit där på återresa en gång. Dessa bilder får mig att längta och önska mig dit en gång på nytt. Kina är ett vackert - men på många sätt besvärligt- land!

Svar: ah! spännande. kina är enormt vackert, och väldigt, väldigt spännande. och som sagt besvärligt.
tyraelvira.blogg.se

2013-04-02 @ 20:38:09
URL: http://fth.blogg.se
Postat av: felicia

alltså herregud så magiskt det ser ut, det måste verkligen vara en helt underbar upplevelse att besöka Kina.

Svar: det var verkligen magiskt. så vackert och så spännande, på alla vis.
tyraelvira.blogg.se

2013-04-03 @ 18:29:11
URL: http://ffillann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0