RUTINER

 
me
 
klockan har knappt slagit nio och jag och herman sitter utslagna i soffan och pustar ut. en hel dag
fylld med barnlek och påskmat. nu sitter vi och arbetar med varsin dator framför en gammal
rulle på tvn. 
 
konstigt det här med rutiner. jag förstår mer och mer med tiden hur väldigt fäst jag är vid dem. 
ville aldrig erkänna det när jag var yngre, för då kändes det på något sätt så viktigt att kunna vara 
"spontan" och inte "tråkig". 
 
men nu älskar jag att ha mina rutiner, och jag står för det. jag gillar att laga min mat helt själv och
bestämma vad jag stoppar i mig, för det är viktigt för mig. tycker om att planera mina måltider och
handla mat (älskar dock att äta ute också).
jag gillar att ha x antal timmar varje dag som är jobb eller skola och sen kunna komma hem, eller bryta
av, och göra någonting annat. träna fem, sex gånger i veckan och mina yogaövningar på kvällen.
 
därför känner jag mig också lite konstig när jag nu är i värmland och sen ska vidare ner mot skåne.
mina rutiner rubbas helt. saknar redan min mat, min träning och min yoga. 
 
är det någon som känner igen sig?
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

ja! jag var jättevan vid mina rutiner förra året här hemma. sen när jag kom till vancouver kändes det konstigt först men då fick jag nya rutiner :P vilket nu känns konstigt att inte ha.

Svar: haha eller hur! jobbigt.. :(
tyraelvira.blogg.se

2013-03-29 @ 22:54:06
URL: http://emmacbengtsson.blogg.se
Postat av: Alida

Förstår precis hur du menar! Tycker också om rutiner, att saker och ting är på ett visst sätt. :)

2013-03-30 @ 00:27:46
URL: http://alidaelisabeth.blogg.se
Postat av: Den oändliga historien.

Nu som sjukskriven går allt åt helvete. Saknar skolan och rutinerna.

Svar: :(
tyraelvira.blogg.se

2013-03-30 @ 04:36:50
URL: http://calmthefuckdown.blogg.se
Postat av: anastasia

jag känner verkligen igen mig! är också van vid att göra min egen mat, för jag är vegetarian (i övergångsfasen till att bli vegan till och med) och noga med vad jag äter, att sitta ostörd med en kopp te och en bok eller ritblock och att få vara ute varannan dag och springa. det är roligt att vara borta på äventyr någon dag eller så, men blir det längre avbrott från mina rutiner känns det jätteskumt! undantag är på resor utomlands dock, då är det så mycket annat som är spännande, fast det kan vara knepigt att äta vettigt...

hoppas du har det jättejättebra hos din pojkes familj :) kramis!

Svar: jag är precis likadan! semester och sånt är undantag såklart.
tack kära du! KRAM
tyraelvira.blogg.se

2013-03-30 @ 09:57:24
Postat av: Michelle

Planering är superviktigt för mig. Och många gånger rutiner också..

sv. Ja, är helt kär i mitt bubbelgumsrosa skal! :))

2013-03-30 @ 17:05:56
URL: http://blogg.improveme.se/mischakaro/
Postat av: Sofia

Känner igen mig väldigt väl. Också i det att det ofta är lite tabu att vara sån, när alla alltid ska va så himla spontana. :) Jag är en vardagsälskare, punkt.

2013-03-30 @ 22:05:04
Postat av: Malin Aurora

Åh jag känner precis som du, är hemma nu över påsk och känner mig helt vilsen och vet inte riktigt vad jag ska ta mig för.

Svar: åh, skönt att höra att jag inte är ensam om det. en kan ju kännas sig lite.. udda typ.men det är något särskilt med ens rutiner, när de är av den bra sorten!
tyraelvira.blogg.se

2013-03-31 @ 13:11:44
URL: http://vildblommor.blogg.se/
Postat av: Ida Edström - Östersunds näst största blogg.♛

känner igen mig!

2013-03-31 @ 14:26:22
URL: http://tjejenida.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej! Jag ville bara säga att jag verkligen känner igen mig i det du skriver. Jag har varit inne i en ganska dålig period ett tag nu utan rutiner och jag märker hur mycket jag längtar efter att komma igång och skriva listor, planera och handla mat. Det är ju det bästa som finns! Jag behöver verkligen ramar för mitt liv för att allt ska funka och för att jag ska må bra och känna att jag har kontroll. Jag tycker om att styra mitt liv! Jag förstår det du säger om att man kan känna sig mindre spontan, fast samtidigt tycker jag att det är lättare att släppa taget och göra något spontant om man vet att man har en bra grund. Kör på bara! Rutiner är kung! ;)

Svar: eller hur! håller med i allt du skriver :)
kram fina!
tyraelvira.blogg.se

2013-04-02 @ 20:38:02
Postat av: Melissa.

Vad vacker du är!

Svar: men åh, tack snälla snälla söta du.
tyraelvira.blogg.se

2013-04-04 @ 16:27:20
URL: http://crystalcastles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0